اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) یازدهم بهمن ۱۴۰۲هیأت وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.
به گزارش نخ نیوز، سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیأت دولت، با اشاره به فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار «فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان» اعضای دولت را مسئول پیگیری و اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دانست و بخش‌های مرتبط را مکلف کرد با بررسی دقیق مسائل مطرح شده، برای عملی شدن هر چه زودتر منویات ایشان اقدامات لازم را انجام دهند.
همچنین مشروح گفت‌وگوهای سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه،‌ انسیه خزعلی معاون امور زنان رئیس‌جمهور،‌ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌ پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما،‌ عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

افتتاح بیش از ۴۰۰ پروژه با ارزش ۹.۱ همت در دهه فجر
سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در واکنش به ویدئوی دعوت «صادق بوقی» از مردم برای حضور در نمایشگاه گردشگری، گفت: مدام به من می‌گویند لیونل مسی یک ویدئوی گردشگری پر کرده و ببینید چقدر چیز خوبی است و شما چرا این کار را نمی‌کنید؟ اولا او به خاطر اسمش چند میلیون دلار و برای توزیعش در فضای مجازی چند ۱۰ میلیون می‌گیرد. ما اینجا کلا آه نداریم با ناله سودا کنیم اما من شنیدم که صادق بوقی ایران رفته یک ویدئو پر کرده و مردم را دعوت کرده که به غرفه گیلان بیایند. حتما تاثیراتش از او (مسی) در گیلان بیشتر است. ما جلویش را هم نمی‌گیریم، خیلی خوب است و تشکر هم می‌کنیم. از این چیزها خیلی تولید می‌شود.
وی از افتتاح بیش از ۴۰۰ پروژه با ارزش بیش از ۹ هزار میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد و افزود: پروژه‌های مرتبط با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سقف ۴۲۶ پروژه به ارزش ۹.۱ همت (هزار میلیارد تومان) در سراسر کشور در دهه فجر افتتاح خواهد شد و ۵ هزار و ۱۸۲ شغل ایجاد خواهد کرد.

تکذیب صدور مجوز برای کنسرت رپ از سوی وزیر ارشاد
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا مجوز کنسرت رپ صادر شده است؟ تصریح کرد: خیر. این یک اشکالی بوده که پدید آمده و ما هیچ مجوزی صادر نکرده‌ایم. معاونت هنریمان هم امروز اعلام موضع خواهد کرد و این خبری که اعلام شده کذب است.
وی همچنین توضیحاتی را درباره جشنواره‌های شعر، فیلم و تئاتر فجر ارائه کرد.

امیرعبداللهیان آخرین پیگیری‌ها برای ازسرگیری عمره را تشریح کرد
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با بیان اینکه امروز قرار است من با همتای سعودی خودم گفت‌وگوی تلفنی داشته باشم و آخرین وضعیت از سرگیری عمره را بررسی کنیم، افزود: قرار است در این گفت‌وگو آخرین وضعیت را با هم بررسی کنیم. مقامات عربستان به صراحت به ما گفتند که در خصوص حل این مشکل فنی دستورات لازم داده شده و قرار است کار در مسیر درست خود پیش برود.

الزام دستگاه‌ها برای تهیه برنامه‌های خانواده‌محور
انسیه خزعلی معاون امور زنان رئیس‌جمهور از دستور رئیس‌جمهور برای آماده کردن برنامه‌های‌ مربوط به زن و خانواده با نگاه خانواده‌محوری توسط دستگاه‌ها خبر داد.
وی همچنین با اشاره به برنامه‌های معاونت تحت مسئولیتش درباره مادران کارمند،‌ گفت: برنامه شغل منعطف را در دست تهیه داریم که امیدوارم با همکاری سایر دستگاهها تصویب شود. رییس‌جمهور نیز به همه دستگاه‌ها دستور دادند به عنوان اتاق عملیات زن و خانواده عمل کنند و به بحث خانواده‌محوری به صورت عملیاتی ورود پیدا کنند.

توضیحات سخنگوی دولت درباره وضعیت ارزی کشور
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت ارزی کشور، گفت: عرضه ارز از سوی بانک مرکزی بیشتر از تقاضاست و افزایش قیمت ارز دلیل اقتصادی ندارد. ترازهای ارزی مثبت و درآمدهای ارزی در دسترس و قابل قبول است.

برای واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس هنوز تصمیمی گرفته نشده است
سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیمارستان گاندی را موظف به پرداخت حق سنوات و عیدی کارکنان این بیمارستان دانست و ادامه داد: همه کارکنان بیمارستان گاندی که حق بیمه پرداخت کرده‌اند، تا دایر شدن مجدد بیمارستان تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند و می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.
وی همچنین افزود: برای واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

توضیحات وزیر ارتباطات درباره پرتاب ماهواره‌های ایرانی
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیحاتی را درباره پرتاب‌های اخیر ماهواره توسط ایران ارائه کرد و با یادآوری اینکه این افتخار توسط دانشمندان و متخصصان صنعت فضایی کشور به دست آمد، بیان کرد: این اتفاق عملا ما را در مسیر تثبیت تزریق فناوری ماهواره در لایه لئو قرار داد و ان‌شاءالله گام‌های تکمیلی هم برداشته خواهد شد. سیگنال‌های ماهواره مهدا دریافت شده و این نشان می‌دهد کار دانشمندان ما در ساخت ماهواره هم کامل بوده و ماهواره به صورت عملیاتی کار می‌کند و ما در ایستگاه‌های زمینی خود، سیگنال‌ها را به شکل روزانه دریافت می‌کنیم.

دفاع جبلی از برنامه‌های انتخاباتی صدا و سیما
پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما در دفاع از برنامه‌های انتخاباتی این سازمان گفت: با مراجعه به آرشیو سازمان و صفحات سیاسی روزنامه‌ها و مقایسه تولیدات سازمان در این دوره و دوره‌های قبل‌تر، مشخص می‌شود که آیا سازمان در این دوره بیشتر کار کرده یا دوره‌های گذشته انتخابات.
وی همچنین با اشاره به افزایش چشم‌گیر بودجه این سازمان گفت: بودجه اختصاص یافته در قانون برنامه هفتم توسعه براساس جدول تکالیف تولید است. بر این اساس سازمان بدون کسب تکلیف از دولت حق اضافه کردن حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگانش را ندارد.

مجوز دولت برای واردات خودروهای تا ۳۵ هزار یورویی به جانبازان
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید از مجوز واردات خودروهای وارداتی تا ۳۵ هزار یورو توسط جانبازان خبر داد و گفت: جانبازان دارای بیش از ۵۰ درصد جانبازی طبق قانون بودجه می‌توانند مشمول واردات خودرو شوند.
وی ادامه داد: دو – سه ممنوعیت وجود داشت که ممنوعیت پنج ساله فروش خودروی وارداتی یکی از آنها بود. مسئله بعدی که امروز با حمایت وزیر صمت در هیات دولت تعیین تکلیف شد مجوز خودروی وارداتی تا رنج قیمت ۳۵ هزار یورویی بود. با این مصوبه جانبازان می‌توانند هم خودشان خودرو وارد کنند یا می‌توانند از طریق شرکت‌های معرفی شده از سوی وزارت صمت اقدام کنند. این مجوز در آیین‌نامه قبلی محدود به شرکت‌های معرفی شده توسط وزارت صمت بود.

پرداخت هزینه انتقال آب دریا از جنوب توسط صنایع
علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه بحث انتقال آبی که از دریاهای جنوب یعنی خلیج فارس و دریای عمان انجام می‌شود هم به نتیجه خواهد رسید.
وی در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود پروژه انتقال آب بسیار گران است و صرفه اقتصادی ندارد، گفت: خود صنایع وارد کار شده‌اند و قیمت تمام‌شده آن به عهده خود صنایع است که پرداخت می‌کنند و دولت خیلی در این قسمت کاری نمی‌کند و مشکلی وجود ندارد.

رئیس‌جمهور به هرمزگان می‌رود
محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور خبر داد که رئیسی به هرمزگان سفر می‌کند.
وی با بیان اینکه پنجشنبه و جمعه رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت در استان هرمزگان حضور پیدا خواهند کرد، اظهار کرد: در این ایام پروژه های خیلی خوبی آماده افتتاح و بهره برداری شده است. مجموعا ۱۰۵ هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی و عمرانی در این سفر افتتاح و به بهره برداری می رسد.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x