ترکیه بدون اطلاع قبلی حریم هوایی خود را به روی خطوط هواپیمایی فلای وان ارمنستان بست

خبرگزاری آرمن‌پرس به نقل از رئیس هیات مدیره هواپیمایی “فلای وان ارمنستان” (FlyOne Armenia) اعلام کرد، ترکیه روز شنبه بدون هشدار قبلی حریم هوایی خود را به روی این خط هواپیمایی ارمنی بست.
به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، آرام آنانیان، رئیس هیات مدیره هواپیمایی فلای وان گفت: به دلایلی که برای ما نامفهوم است و بدون هیچ دلیل منطقی و مشهودی، مقامات هوانوردی ترکیه مجوز اعطاشده به هواپیمایی فلای وان ارمنستان برای پرواز به اروپا از طریق حریم هوایی ترکیه را باطل کردند.
وی افزود: مقامات هوانوردی ترکیه بدون اطلاع قبلی این مجوز را لغو کردند و هواپیمایی و مسافران ما را در وضعیت نامناسبی قرار دادند.
هواپیمایی فلای وان فعالیت خود را در دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز کرد. در فوریه ۲۰۲۳ میلادی، آنانیان به خبرگزاری آرمن‌پرس گفته بود که این خط هواپیمایی پنج هواپیمای ایرباس دارد و به ۱۴ مقصد در هشت کشور اروپایی و خاورمیانه پرواز می‌کند.
آنکارا از دهه ۱۹۹۰ میلادی هیچ رابطه دیپلماتیک یا تجاری با ارمنستان ندارد.
این دو کشور به خاطر “کشته شدن ۱.۵ میلیون ارمنی در سال ۱۹۱۵ میلادی به دست امپراتوری عثمانی” با یکدیگر اختلاف دارند. ارمنستان تاکید دارد که این اقدام برابر با “نسل‌کشی‌” است در حالی که ترکیه این اتهام را رد می‌کند.
اما در فوریه سال جاری میلادی یک گذرگاه مرزی میان ارمنستان و ترکیه برای نخستین بار در ۳۵ سال گذشته باز شد تا کمک‌ها برای قربانیان زلزله مهیب ترکیه از طریق آن ارسال شوند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x