نخست وزیر دولت صنعاء با نماینده حماس در یمن دیدار کرد

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در دیدار با نماینده موقت جنبش حماس در این کشور آخرین تحولات فلسطین را بررسی کرد.
به گزارش نخ نیوز، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، عبد العزیز بن حبتور، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله با معاذ ابوشماله، نماینده موقت جنبش حماس در این کشور دیدار کرد.
در این دیدار دو طرف درباره آخرین تحولات فلسطین گفت‌وگو کردند.
بن حبتور در این دیدار تاکید کرد: اصطلاح عادی‌سازی روابط برای امت (عربی و اسلامی) بیگانه و مردود است.
نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در ادامه گفت: مساله فلسطین در قلب ملت‌های عربی و اسلامی بوده و خواهد بود و موضعگیری اولیه ملت یمن حمایت از مساله فلسطین و حقوق مشروع ملت آن است.
او همچنین در این دیدار نقش مبارزاتی آشکار جنبش حماس و نهادهای مختلف فلسطین در مقاومت در برابر رژیم اشغالگر و پروژه‌های آن علیه امنیت و ثبات منطقه و ملت‌های آن را ستود.
نماینده موقت حماس نیز در این دیدار سلام و درود اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش به رهبری، دولت و ملت یمن را ابلاغ کرد و موضعگیری‌های شرافتمندانه و پیشگام یمن در دو سطح رسمی و مردمی در حمایت از مساله فلسطین طی مراحل مختلف درگیری با رژیم صهیونیستی را ستود.
ابوشماله در ادامه نیز به آخرین تحولات فلسطین، اتفاقات جاری در کرانه باختری و شهر قدس اشغالی و نیز عملیات‌های قهرمانانه اخیر فلسطینی‌ها علیه اسرائیل پرداخت که موجب ترس و پریشانی نهاد امنیتی آن شدند؛ نهادی که دشمن همواره به آن افتخار کرده است.
عبد الملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن پیشتر تاکید کرد که تمامی انواع ظلم و اقدامات مجرمانه هر روزه علیه ملت فلسطین اعمال می‌شوند.
الحوثی گفت: ما آماده مداخله در حمایت از ملت فلسطین هستیم و برای تمامی احتمال‌ها آماده‌ایم.
رهبر انصارالله تاکید کرد: پیامدهای جدی و خطرناکی در انتظار تمامی کسانی است که با دشمن اسرائیلی همکاری کرده و روابط خود را عادی می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا