فراخوان سازمان ملل برای آغاز فرایند سیاسی به رهبری سوریه و با میانجی‌گری جامعه بین‌الملل

نماینده سازمان ملل در امور سوریه طرف‌های درگیر در سوریه و جامعه بین‌المللی را به احیای تلاش‌ها جهت دستیابی به راه حل سیاسی برای درگیری بیش از دو دهه‌ای در این کشور فراخواند.
به گزارش نخ نیوز، به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، گی‌یر پدرسن، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه در اظهاراتی به خبرنگاران گفت، پیروی از آنچه که اقدام در برابر اقدام خوانده شده است به همه طرف‌ها اجازه می‌دهد تا امتیازاتی که آمادگی آن را دارند برای دستیابی به راه حل احتمالی ارائه دهند.
وی گفت: باید یک فرایند سیاسی واقعی به رهبری سوریه و با میانجی‌گری سازمان ملل وجود داشته باشد و تلاش‌های بین‌المللی هماهنگ برای حمایت از آن فراهم شود. وضعیت کنونی غیر قابل قبول است و باید به سمت جلو گام برداریم.
پدرسن ادامه داد، طرف‌های درگیری و گروه‌های بین المللی باید با تلاش‌های صلح به همان روشی تعامل داشته باشند که به آن روش امتیازاتی را هنگام فاجعه زلزله ارائه کردند.
وی عنوان داشت، یک ماه قبل هیچگونه احتمالی برای گشودن گذرگاه‌های مرزی و تحرکاتی برای کاهش تحریم‌ها به شکل ملموس وجود نداشت. آنها باید همان منطقی را که در عرصه انسانی اجرا شد، اکنون در عرصه سیاسی دنبال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا