نتانیاهو: به فلسطینی‌ها اجازه نمی‌دهیم در منطقه «ج» خانه بسازند

به دنبال توافق ائتلاف نتانیاهو برای تخریب هرگونه ساخت‌وساز فلسطینی در منطقه «ج» کرانه باختری، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که به فلسطینی‌ها اجازه ساخت و ساز در این منطقه را نخواهد داد.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان نشست حزب لیکود گفت: بر سر ساخت و ساز فلسطینی‌ها در منطقه «ج» کرانه باختری سازش نخواهد شد.
وی افزود: ما با وعده روشن تغییر جهت و مبارزه با ساخت و سازهای «غیرقانونی» فلسطینی‌ها به قدرت رسیدیم.
نتانیاهو تصریح کرد: این بدان معنا نیست که اجازه ساخت و ساز غیرقانونی اسرائیلی‌ها را می‌دهیم و بر سر این دو نکته اتفاق نظر فراگیری وجود دارد.
وی ادامه داد: این اتفاق نظر امید مخالفان سیاسی ما را برای برچیدن ائتلاف کابینه ناامید می‌کند و ما منسجم، قوی و متحد هستیم.
این اظهارات نتانیاهو پس از آن مطرح شد که روسای فراکسیون‌های ائتلاف دولتی در اسرائیل عصر یکشنبه روی اجرای یک سیاست جدید برای مقابله با ساخت‌ و سازهای فلسطینی در کرانه باختری و مشخصا مناطق «ج» اجماع کردند و در عین حال ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز خواهان تخلیه و تخریب روستای خان الاحمر در قدس شرقی شد.
براساس پیمان «اسلو دو» که در سال ۱۹۹۵ در مصر به امضا رسید، کرانه باختری به سه منطقه؛ «الف»، «ب» و «ج» تقسیم شد. منطقه «الف» شامل ۱۸ درصد کرانه باختری و از لحاظ امنیتی و اداری تحت اداره و مدیریت تشکیلات خودگردان فلسطین است.
منطقه «ب» ۲۱ درصد کرانه باختری است که مدیریت غیرنظامی آن با تشکیلات خودگردان فلسطین و مدیریت امنیتی آن با  رژیم اسرائیل است؛اما منطقه «ج» ۶۱ درصد کرانه باختری را شامل می‌شود که نظامیان اسرائیل منازل این منطقه را به بهانه “ساخت و ساز بدون مجوز” تخریب می‌کنند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x