هشدار مقامات امنیتی اسرائیل درباره افزایش اعتصاب‌ها و امتناع از خدمت نظامی

به دنبال اعلام اعتصاب گروهی از خلبانان اسکادران ذخیره رژیم صهیونیستی در اعتراض به اقدامات جنجالی کابینه، رئیس ستاد ارتش و وزیر جنگ رژیم اسرائیل به نخست‌وزیر این کشور نسبت به گسترده شدن دامنه این نافرمانی نظامی و سرباز زدن از خدمت به بخش‌های مختلف ارتش هشدار دادند.
به گزارش نخ نیوز، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، منابع صهیونیست اعلام کردند که «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به همراه «یوآو گالانت» وزیر جنگ و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم یکشنبه شب نشستی را برای بررسی سطح نافرمانی نظامی در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی کابینه برگزار کردند.
هالوی در این نشست نسبت به توسعه مخالفت با خدمت و نافرمانی نظامی در ارتش اسرائیل به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: این نافرمانی درحال توسعه و گسترش به سطحی نگران کننده است.
هالوی به نتانیاهو و گالانت هشدار داد که ممکن است این اتفاق منجر به کاهش قابل توجه سطح آمادگی عملیاتی ارتش رژیم صهیونیستی شود.
در همین حال، گالانت نیز خواستار گفت‌وگوی میان دولت رژیم صهیونیستی و جناح اپوزیسیون بر سر طرح اصلاحات قضایی شد.
وی در این باره گفت: شرایط امروز به گونه‌ای است که ما را ناگزیر به گفت‌وگوی سریع می‌کند، ما با چالش‌های خارجی سنگین و پیچیده‌ای مواجه هستیم، هر درخواستی مبنی بر امتناع از خدمت به کار ارتش اسرائیل و توانایی آن در انجام وظایف آسیب می‌زند.
در همین راستا، «نیر دوری»، کارشناس مسائل نظامی شبکه ۱۲ اسرائیل درباره دلایل انجام این دیدار تصریح کرد: رئیس ستاد ارتش به شدت نگران کشیده شدن نافرمانی نظامی به اسکادران‌های مختلف نیروی هوایی ارتش است و به همین دلیل اقدام به دیدار و گفت‌وگو با نتانیاهو در این باره کرد.
وی گفت: هدف هالوی این بود که تصویری از اتفاقات رخ داده در ارتش اسرائیل را در ذهن نتانیاهو ترسیم کند و وی را از خطر این اتفاقات مطلع کند.
دوری ادامه داد: هالوی عملا در دیدار با نتانیاهو به «آشوبگر» خواندن سربازان ذخیره معترض به طرح اصلاحات قضایی اعتراض کرد.
این کارشناس صهیونیست همچنین گزارش داد: علاوه بر هالوی گالانت نیز صحبت‌های مشابهی با نتانیاهو طی روزهای اخیر داشته است و او نیز به شدت نسبت به وضعیت موجود در ارتش نگران است.
طبق گفته دوری، گالانت با بیان اینکه ارتش ابزار حفاظت از اسرائیل است و سربازان ذخیره آن نیز بخش قابل توجهی از آن را تشکیل می‌دهند، از نتانیاهو درخواست کرده است که درگیری سیاسی در سرزمین‌های اشغالی در خارج از ارتش حفظ شود.
وی افزود: علاوه بر اسکادران‌های ذخیره شنیده‌ام که در داخل اسکادران‌های دیگر نیز اعتراضاتی وجود دارد و شامل خلبان‌های درحال خدمت نیز می‌شود. اتفاق “اسکادران ۶۹” یا “اسکادران چکش‌ها” می‌تواند به اسکادران‌های دیگر نیز گسترش یابد.
روزنامه عبری زبان «هاآرتص» یکشنبه فاش کرد که که ۳۷ خلبان ذخیره اسرائیلی از مجموع ۴۰ خلبان یک اسکادران در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، قصد ندارند در برنامه آموزشی برنامه‌ریزی شده برای روز چهارشنبه شرکت کنند.
طبق این گزارش، این ۳۷ خلبان ذخیره نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از “اسکادران چکش‌ها” هستند.
اخیرا اعتراضات زیادی علیه اصلاحات قضایی دولت بنیامین نتانیاهو صورت گرفته است.
مخالفان کابینه نتانیاهو، طرح «اصلاحات قضایی» را «کودتای قضایی» توصیف کرده‌اند، در حالی که نتانیاهو از آن دفاع کرده و گفته که «هدف آن بازگرداندن تعادل بین سه قوه است».
اپوزیسیون بر این باور است که هدف اصلی اصلاحات پیشنهادی ائتلاف حاکم، «تبرئه نتانیاهو از اتهامات فساد در سه پرونده‌ای است که علیه او باز است». اپوزیسیون معتقد است هدف از این طرح پایان دادن به نقش قوه قضاییه به عنوان یک نظام مستقل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا