روسیه: آمریکا یکی از عوامل تشدید تنش میان فلسطینی‌ها و اسرائیل است

روسیه با ابراز نگرانی نسبت به تشدید تنش در اراضی اشغالی، آمریکا را یکی از عوامل این تنش‌ اعلام کرد.
به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری «معا»، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای نسبت به تشدید تنش میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی ابراز نگرانی کرد.
در این بیانیه آمده است: موج جدید تنش ممکن است که به یک درگیری و رویارویی گسترده تبدیل شود.
وزارت خارجه روسیه در ادامه تاکید کرد: وقایع غم انگیز نابلس، اریحا و سایر مناطق موید آن است که عادی سازی شرایط در منطقه تنها در چارچوب از سرگیری روند مذاکرات بر اساس قانون بین‌المللی و اصل راه حل دو کشوری امکان پذیر است.
این وزارتخانه با اشاره به نقش مهم مصر، اردن و اتحادیه عرب تاکید کرد که روسیه به همکاری نزدیک خود با آنها ادامه می‌دهد و با هماهنگی با شرکای خود در خاورمیانه به روند دستیابی به راه حلی عادلانه و پایدار برای مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی کمک می کند.
در ادامه این بیانیه آمده است: یکی از عوامل تعیین کننده که منجر به وخامت شدید اوضاع شد، خودداری آمریکا از همکاری جمعی سازنده درباره مسائل منطقه‌ای، از جمله در چارچوب کمیته چهارجانبه خاورمیانه (متشکل از روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل) و همچنین تمایل سرسختانه واشنگتن در انحصار حل و فصل بحران در منطقه همراه با تحمیل اراده آمریکایی‌ها است.
وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از بیانیه خود با اشاره به اختلافات میان تشکیلات خودگردان و گروه‌های مقاومت نوار غزه نیز از فلسطینی‌ها خواست که بر اختلافات جناحی غلبه کنند و در راستای تضمین وحدت ملی گام بردارند.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x