سفر وزیران لبنانی به سوریه برای بررسی تبعات زلزله

یک هیئت وزارتی لبنانی امروز چهارشنبه برای بررسی تبعات زلزله اخیری که روز دوشنبه شمال غربی سوریه را لرزاند، عازم این کشور می‌شود.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نهاد نخست وزیری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، نجیب میقاتی، نخست وزیر این کشور هیئتی از اعضای کابینه تشکیل داده که امروز برای دیدار با مسؤولان سوری، بررسی امور انسانی، تبعات زلزله روز دوشنبه و امکانات لبنان برای کمک در زمینه امدادرسانی راهی دمشق می‌شود.
در این بیانیه آمده است، در این هیئت وزیر خارجه لبنان، وزیر کار و رفاه اجتماعی، وزیر کشاورز و حمل و نقل حضور دارند و به منظور اعلام حمایت از سوریه در این شرایط دشوار به دمشق می‌روند و قرار است مراکز هوایی و دریایی لبنان به روی شرکت‌ها و آژانس‌هایی که کمک‌های خود را به سوریه منتقل می‌کنند، باز شود.
پیش از این علی حمیه، وزیر حمل و نقل لبنان اعلام کرده بود، میقاتی او را مامور کرده با وزیران حمل و نقل و بهداشت سوریه تماس گرفته و به نیابت از میقاتی به دولت دمشق  تسلیت بگوید.
وی گفت، دولت و ملت لبنان آماده ارائه کمک‌های لازم و مورد نیاز دولت سوریه برای مقابله با تبعات این زلزله مهیب هستند.
حمیه بر حمایت لبنان از تمام کسانی که در سختی‌ها کنار لبنان ایستاده‌اند بخصوص ملت سوریه و تمام کشورهای دوست و برادر تاکید کرد.
روز دوشنبه، ششم فوریه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر بخش‌هایی از سوریه را لرزاند و هزاران کشته و زخمی برجای گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا