اشپیگل: ناتو برای تامین تجهیزات و یونیفرم زمستانی به ارتش اوکراین دست و پا می‌زند

یک نشریه آلمانی گزارش داد، اعضای ائتلاف ناتو در تلاششان برای تامین یونیفرمهای زمستانی و تجهیزات برپایی کمپ نظامی برای اوکراین کفگیرشان به ته دیگ خورده است.

به گزارش نخ نیوز، پایگاه خبری راشاتودی نوشت، کی یف اخیرا از ناتو خواسته با فوریت تجهیزات لازم برای آب و هوای سرد شامل صدها هزار یونیفرم و تجهیزات دیگر را اعطا کند.
بر اساس گزارش نشریه اشپیگل آلمان، آلکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین اواخر ماه ژوئیه نامه‌ای به ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو نوشته و در آن از این ائتلاف نظامی خواسته به کی‌یف چادرهای ضدسرمای مخصوص کمپهای نظامی به همراه البسه مخصوص آب و هوای سرد برای تعداد ۲۰۰ هزار سرباز ارائه کند. او تاکید کرده که این یونیفرمها و این تجهیزات باید در سریع ترین زمان ممکن تحویل داده شوند.
چند کشور عضو ناتو از زمان طرح این درخواست از سوی کی یف مشغول جستجو در انبارهایشان برای تامین این اقلام لازم بوده‌اند. این ائتلاف به نشریه اشپیگل تایید کرد در ارتباط با این مساله با کشورهای عضو تماس برقرار کرده است.
بر اساس گزارشهایی که مورد استناد اشپیگل قرار گرفتند، تا کنون آمریکا و کانادا و همینطور سوئد و فنلاند که هنوز به این ائتلاف نظامی نپیوسته‌اند، قول داده‌اند بخشی از اقلام را که تا ۵۰ درصد مطالبات اوکراین را پوشش می‌دهد، بدهند.
اشپیگل نوشت، مقامات نظامی چند کشور عضو ناتو استدلال می‌کنند که با این حال، عمده ذخایر کشورهایشان برای ارتش‌های ملی آنها محفوظ می‌ماند.
بر اساس گزارش‌ها، ناتو پیشنهاد کرده است تا یونیفورم‌ها و تجهیزاتی را که کشورهای عضو در این ائتلاف به کی‌یف تحویل داده‌اند را با به کارگیری یک صندوق متعلق به ناتو به ارزش ۴۰ میلیون دلار جایگزین کند.
اشپیگل نوشته است: آلمان نیز بر اساس گزارش‌ها در حالی قصد دارد به این تلاش‌ها بپیوندد که خودش اخیرا برای تجهیز نیروهای خود به تجهیزات لازم به تقلا افتاده است. کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان گفت، برلین با ارسال البسه زمستانی و تجهیزات برپایی اردوگاه نظامی، می تواند “مشارکت مهمی” را در ظرفیت دفاعی اوکراین در آستانه نزدیک شدن به زمستان داشته باشد.
به نوشته اشپیگل، ارتش آلمان “نسبتا منتقد” ایده تحویل تجهیزات خود به اوکراین است. خود لامبرشت قبلاً بارها اعلام کرده بود که نیروهای مسلح آلمان موسوم به “بوندسهر” در آستانه رسیدن به خط قرمز تسلیحات هستند که باید ارائه دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا