مسکو: از گفتگو با آمریکا طفره نمی‌رویم، رویکرد واشنگتن ضد روسی است

نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو گفت، روسیه از گفتگو با ایالات متحده آمریکا درباره امنیت بین‌المللی و ثبات استراتژیک “طفره نمی‌رود”، اما رویکرد ضد روسی واشنگتن این گفت‌وگوها را “مختل می‌کند.”

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری تاس، «گنادی گاتیلوف» نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو طی نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: ما از گفت‌وگو با طرف آمریکایی در مورد مسائل امنیت بین‌المللی و ثبات استراتژیک خودداری نمی‌کنیم.
وی یادآور شد که در ژوئن ۲۰۲۱، زمانی که ژنو میزبان نشست روسای جمهور روسیه و آمریکا بود، گفت‌وگویی اساسی در مورد چگونگی ایجاد همکاری پیرامون مسائل ثبات استراتژیک، کاهش خطرات و کنترل تسلیحات آینده برگزار شد.
اما گاتیلوف در ادامه تاکید کرد: سپس این وضعیت به سمت دیگری پیش رفت و آمریکایی‌ها از هرگونه تماس با ما خودداری کردند. در واقع این گفت‌وگوها توسط آمریکایی‌ها قطع شد.
این دیپلمات روسی تاکید کرد: از آنجایی که این گفت‌وگوها به ابتکار روسیه متوقف نشده است، تنها به خواست روسیه نمی‌توان آن را از سر گرفت. همچنین باید موضع ایالات متحده و آمادگی آن برای در نظر گرفتن منافع امنیتی قانونی ما در نظر گرفته شود.
وی در پایان افزود: از آنجایی که آمریکا یک مسیر ضد روسی را دنبال می‌کند، از سرگیری تماس‌ها در حوزه امنیتی کاملا مشکل‌ساز به نظر می‌رسد. امیدواریم که در آینده این شرایط تغییر کند. با این حال برای چنین اهدافی، ایالات متحده آمریکا در نهایت باید مسئولیت خود را در قبال صلح و امنیت بین‌المللی نه تنها به تعبیر و تفسیر خود، بلکه به تعبیر اکثریت کشورهای عضو سازمان ملل متحد درک کند. همچنین، گفت‌وگوهایی سازنده تنها در صورتی امکان‌پذیر است که آمریکا سیاست ضد روسی خود را کنار بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا