شهرک‌نشین‌های «غلاف غزه» تنها ۱۵ ثانیه برای فرار از موشک‌های مقاومت فرصت دارند

برخی رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که شهرک‌نشین‌های منطقه نوار غزه در صورت آغاز حملات راکتی از غزه، تنها ۱۵ ثانیه زمان دارند، بدوند و از منطقه دور شوند، در غیر این صورت باید روی زمین دراز بکشند و یا زیر سقفی پنهان شوند.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری “سما”ی فلسطین، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای اولین بار از زمان انتصاب در این سمت با روسای نهادهای غلاف (شهرک‌های اطراف غزه) و شهرداران شهرهای اطراف نوار غزه دیدار کرد.
به نوشته آحارونوت، در این دیدار که در شهرک نتیفوت انجام شد، نیازهای امنیتی مورد بررسی قرار گرفت و عملیات اخیر نیز برای عبرت گرفتن از نکات آن از جمله موضوعات مورد بحث بود.
این روزنامه عبری در ادامه نوشت، روسای نهادهای غلاف غزه مسایل جنجالی منطقه غلاف غزه را به گالانت ارائه کرده و همگی از کمبود حمایت‌ها صحبت کردند.
آحارونوت نوشت، به عنوان مثال، شهرک‌نشین‌های عسقلان در انتظار اجرای حکم کابینه قبلی مبنی بر پرداخت بودجه‌ای به مبلغ ۳۳۰ میلیون شکِل جهت حمایت از بیش از ۸۰۰۰ منزل در شهر (اشغالی) عسقلان هستند.
تومر گلام، رئیس شهرداری عسقلان به آحارونوت گفت، شکاف‌های حمایتی زیادی در غلاف غزه و شهرهای جنوبی وجود دارند، ما باید عملیات را سرعت بخشیده و قبل از اینکه دیر شود، این شکاف‌ها را کاهش دهیم.
گلام اظهار کرد: در این دیدار مسؤولان منطقه راه‌های تقویت و توسعه شهرک‌سازی‌ها در جنوب و نیز تامین امنیت ساکنان آن را بررسی کرده و چالش‌ها و نیازهای مرحله آتی را ارائه کردند.
شهردار عسقلان در ادامه گفت: در مقابل گالانت استراتژی امنیتی کابینه نتانیاهو را به آنها ارائه کرد و به آنها گفت، خطر ایران در راس اولویت‌های کابینه نتانیاهو قرار دارد.
رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، طبق قوانین اسرائیل که مربوط به بیش از یک دهه قبل است، تنها شهرهای واقع در فاصله هفت کیلومتری نوار غزه همانند شهرهای مجاور حق دریافت مزایای حمایت را دارند و قانونگذاران تصور نمی‌کردند که وضعیت در منطقه تغییر خواهد کرد.
به گزارش این رسانه‌ها، در زمان آغاز حملاتی از غزه، شهرک‌نشین‌های این منطقه مجبور هستند فاصله‌های طولانی را بدوند و تنها ۱۵ ثانیه زمان دارند و یا اینکه روی زمین دراز بکشند و یا زیر سقفی پنهان شوند، در حالی که بسیاری از آنها توان دویدن یا پنهان شدن را ندارند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x