بایدن به مرز آمریکا-مکزیک سفر کرد

هم‌زمان با اینکه جو بایدن شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری جدید را در نظر دارد، برای اولین بار از زمان روی کار آمدنش به مرز مکزیک سفر کرد تا با مسئله “بحران مهاجرت” که نقطه ضعف عمده داخلی‌اش است، مقابله کرده باشد.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در سفر روز یکشنبه خود به همراه ماموران گشت مرزی و مقامات محلی از بخشی از دیواری که ال ‌پاسو را از خوارس مکزیک جدا می‌کند، بازدید کرد.
جو بایدن روز پنجشنبه گفت که دولتش از طریق مسدود کردن مسیر مهاجران کوبایی، هائیتی و نیکاراگوئه در مرز، قوانین مربوط به مهاجرت را تشدید خواهد کرد و افرادی را که به مکزیک اخراج شوند، افزایش خواهد داد.
اما چنین اظهاراتی جمهوری‌خواهانی نظیر گریگ ابوت، فرماندار تگزاس و یکی از چهره‌های احتمالی جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را راضی نکرده است؛ فرمانداری که بایدن را به “شکست در اجرای قوانین مهاجرت” متهم کرد.
جو بایدن همچنین به همراه آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت کشور آمریکا از پُلی که ایالات متحده آمریکا و مکزیک را به هم وصل می‌کند، بازدید و طی بازدیدش تجهیزاتی را که مقامات مرزی برای ردیابی مواد غیرقانونی استفاده می‌کنند، بررسی کرد.
بایدن درخصوص “تحکیم روابط” با برخی ماموران گشت مرزی که نسبت به  اجرای سیاست‌های مهاجرتی کاخ سفید خشمگین هستند، ابراز امیدواری کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا دو سال گذشته در اولین روز کاری‌اش برنامه اصلاح مهاجرت را به کنگره فرستاد اما به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان بلاتکلیف ماند. جمهوری‌خواهان پس از پیروزی در مجلس نمایندگان آمریکا طی انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ آمریکا در تلاشند تا برنامه‌های خودشان را برای مسئله کنونی پیش ببرند.
جیم جردن، نماینده جمهوری‌خواه به فاکس نیوز گفت که بایدن باید سیاست‌ها و قوانین “سختی” را که توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا دنبال می‌شد، اتخاذ کند؛ قوانینی که برای مثال کودکان را از والدین مهاجر جدا می‌کرد.
شهردار دموکرات ال پاسو ماه گذشته میلادی وضعیت اضطراری را اعلام کرد و گفت که صدها مهاجر در کف خیابان در هوای سرد می‌خوابند و هزاران نفر در روز دستگیر می‌شوند.
مقامات مرزی آمریکا در سال مالی ۲۰۲۲ که در ماه سپتامبر به پایان رسید، حدود ۲.۲ میلیون مهاجر را در مرز مکزیک دستگیر کردند و این تعداد شامل افرادی می‌شود که چندین بار تلاش کردند تا از مرز عبور کنند.
جو بایدن پس از بازدید از ال پاسو به مکزیکوسیتی سفر کرد و مورد استقبال آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک قرار گرفت.
بایدن، لوپز اوبرادور و جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا یک نشست سه روزه را از امروز (دوشنبه) برگزار خواهند کرد و درخصوص مسائل مختلفی از جمله انرژی، همکاری اقتصادی، مهاجرت، قاچاق مواد مخدر و به خصوص فنتانیل – نوعی شبه مرفین – گفت‌وگو و رایزنی می‌کنند.
جو بایدن همچنین با همتای مکزیکی خود به طور مختصر در فرودگاه صحبت کرد اما هیچ بیانیه‌ای توسط رسانه‌ها منتشر نشد.
از طرفی تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که رئیس‌جمهور آمریکا “عملکرد ضعیفی” درباره سیاست مهاجرت داشته است و نظرسنجی “ریل کلیر پالیتیکس” نشان می‌دهد ۳۷ درصد از مردم از نحوه مدیریت این رئیس‌جمهور نسبت به مسئله مهاجرت ناراضی هستند.
این سفر جو بایدن در حالی انجام می‌شود که روزنامه نیویورک پست روز یکشنبه گزارش داد، جو بایدن ۸۰ ساله آماده شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ می‌شود و انتظار می‌رود که کاخ سفید یک بیانیه رسمی در این خصوص طی هفته‌های آتی منتشر کند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x