شرکت نفت یمن ائتلاف عربستان و سازمان ملل را مسئول وخامت اوضاع انسانی و اقتصادی دانست

شرکت نفت یمن، ائتلاف عربستان و سازمان ملل را مسئول وضعیت وخیم انسانی و اقتصادی یمن به دلیل توقیف کشتی‌های حامل سوخت دانست.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از شبکه خبری المسیره، شرکت نفت یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: ائتلاف متجاوز عربستان و آمریکا همچنان به توقیف کشتی‌های حامل سوخت ادامه می‌دهد. طی دوره آتش بس (آوریل-سپتامبر) تنها ۳۳ کشتی حامل سوخت از ۵۴ کشتی وارد بنادر الحدیده شدند. جریمه توقیف و تأخیر در ورود نفتکش‌ها به بنادر الحدیده طی دوره آتش بس به ۱۱ میلیون دلار رسیده است.
شرکت نفت یمن اعلام کرد: هیئت سازمان ملل نیز در محاصره یمن نقش دارد به این دلیل که به نفتکش‌هایی که مجوز آن‌ها صادر شده دستور می‌دهد که منتظر مجوز ائتلاف عربی باشند. همدستی سازمان ملل با ائتلاف متجاوز عربی نقش خطرناکی در وخامت نقض‌های آشکار توافق آتش‌بس دارد. درحال حاضر ۹ نفتکش توسط ائتلاف سعودی توقیف شده‌اند که همگی مجوز سازمان ملل را دارند.
شرکت نفت یمن ائتلاف متجاوز عربستان و سازمان ملل را مسئول تمام نتایج و پیامدهای انسانی و اقتصادی مستقیم یا غیر مستقیم ادامه محاصره نفتکش‌ها و وخامت اوضاع به ویژه خدمات‌رسانی عمومی دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا