آمریکا انصارالله را به همکاری با سازمان ملل برای تحقق صلح در یمن فراخواند

ایالات متحده آمریکا انصارالله یمن را به همکاری با تلاش‌های سازمان ملل در راستای تحقق صلح در یمن و پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور دعوت کرد.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت، آتش‌بس دائمی در یمن و حل‌ و فصل سیاسی فراگیر به رهبری یمن تنها راه پیشرفت برای خاتمه دادن به درگیری‌ها و حل بحران انسانی وحشتناک در این کشور است.
وزارت خارجه آمریکا در ادامه این بیانیه انصارالله را به همکاری با سازمان ملل و گوش دادن به فراخوان‌های یمنی برای عدالت و صلح ترغیب کرد؛ چرا که یمنی‌ها سزاوار تعیین آینده کشورشان هستند.
در بیانیه وزارت خارجه آمریکا بر پایبندی این کشور به حمایت از پایان دادن همیشگی به درگیری‌های بیش از هشت ساله یمن تاکید شده است.
همچنین در این بیانیه آمده است که تیم لیندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا به یمن سوم ژانویه به اردن و عربستان سفر کرد تا ضمن پیشبرد تلاش‌های صلح تحت رهبری سازمان ملل طرف‌های یمنی را برای دستیابی به توافق در خصوص تمدید آتش‌بس و گسترش آن به خاطر همه یمنی‌ها حمایت کند.
این در حالی است که مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در هفتم نوامبر آمریکا و نماینده آن در یمن را به ناکام گذاشتن تلاش‌های تمدید آتش‌بس سازمان ملل که ابتدای اکتبر گذشته پایان یافت متهم کرد و نقش آمریکا را در آتش‌بس زیان‌آور خواند و گفت، این کشور خواهان تمدید آتش‌بس نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا