موسوی لارگانی: تمام قوای حاکمه برنامه خود را صرف زخم چندین ساله تورم فزاینده کنند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «مهار تورم اولویت اقتصادی سال جدید است» گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع مهار تورم نشان از این دارد که جنبه های مختلف و پیدا و پنهان مساله را دیده‌اند لذا می‌طلبد دولت و تمام قوای حاکمه انرژی و برنامه خود را صرف زخم چندین ساله تورم فزاینده کرده و اجازه ندهند این وضعیت ادامه پیدا کند.
سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با نخ نیوز با ابراز امیدواری از این‌که «برکات تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان موجب ارتقا زندگی مادی و معنوی هموطنان و کشورعزیزمان ایران اسلامی شود»، گفت: با توجه به سال جدید لازم است نگاهی به گذشته و چشم انداز آینده داشته باشیم تا زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و زعامت مقام معظم رهبری بهتر بتوانیم در راستای ارتقای موقعیت و جایگاه کشور ومردم برنامه ریزی کنیم؛ فرصت‌ها به سرعت برق و باد می‌گذرد و آن‌چه می‌ماند کارنامه‌ای است که هر مقام مسئول در هر جایگاهی از خود به یادگار باقی می‌گذارد.
وی یادآور شد: سال ۱۴۰۱ را در شرایطی طی کردیم که افتخار آفرینی های زیادی در عرصه تکنولوژی،موشکی، هوا فضا داشتیم که آثار این پیشرفت‌های خیره کننده بخوبی قابل رصد است. ایران به عنوان قدرتی مهم بیش از قبل در منطقه و جهان قد علم کرد و این پیشرفت‌ها موجب خوشحالی مردم انقلابی و تمامی ملل مسلمان و مستضعف و به همان اندازه موجب نگرانی بدخواهان ایران و ملت ایران است اگر چه دشمنان از سر ناچاری وادار به پذیرش قدرت ایران اسلامی شده اما در همان حال بیکار ننشسته و از تمامی ابزارها برای اضمحلال این کشور بهره می گیرند.
وی ادامه داد: در اواسط سال ۱۴۰۱ شاهد کلید خوردن پروژه خطرناک و چند لایه ای برای زمین زدن کشور، نظام، انقلاب و دین مردم بودیم که به مدد الهی، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و همت ملت انقلابی ایران اسلامی مثل همیشه این توطئه خنثی شد.
این نماینده مجلس با بیان این‌که «باید در کنار موفقیت‌ها نگاهی جدی به کاستی ها داشت»، توضیح داد: کاستی‌ها، مسائل و مشکلات اقتصادی بخصوص تورم فزاینده‌ای است که متاسفانه زندگی، معیشت و سفره ایرانیان را کوچکتر از قبل کرد.
مهار تورم و رشد تولید دو عنصر اصلی رونق اقتصادی و کاهش فشار بر سفره و معیشت مردم است
وی با اشاره به نامگذاری سال جدید گفت: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی سال جدید را سال «رشد تولید و مهار تورم» نامگذاری کردند که خود نشان دهنده اهمیت بیش از پیش موضوع است. اگر چه آمارهای زیادی از بهبود اوضاع اقتصادی، رشد نسبی اقتصادی، کاهش سرعت رشد تورم، کاهش بیکاری و مواردی از این دست منتشر شده اما در واقعیت فشار معیشتی بر مردم بخصوص اقشار کارمندی، کارگری، بازنشستگان و کشاورزان قابل انکار نیست. همانگونه که معظم له اشاره کردند فشار تورمی بیشتر بر قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه وارد می‌شود و نبود رشد مناسب اقتصادی هم مانع عبور اقتصاد از شرایط اقتصادی است. در واقع مهار تورم و رشد تولید لازم و ملزوم و دو عنصر اصلی رونق اقتصادی و کاهش فشار بر سفره و معیشت زندگی شهروندان مخصوصا اقشار ضعیف است.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته در سال قبل، اوضاع اقتصادی می‌توانست بسیار بهتر از آنچه باشد در حال تجربه هستیم که اگر در چینش تیم اقتصادی دولت و نحوه اجرای برنامه ها و سیاستهای کلان اقتصادی با دیدی بازتر عمل می‌کردیم مثلا گرانی اقلامی همچون گوشت و مرغ و فراهم بودن زمینه برای جهش نرخ ارز و گرانی شدید خودرو و مسکن قابل پیش بینی بود اما اقدام موثری صورت نگرفت.
وی افزود: بارها در خصوص تورم زا بودن برنامه های اقتصادی دولت هشدار دادم. طی دو سال گذشته تذکرات زیادی از جانب همکاران و دلسوزان نظام و متخصصین اقتصاد داده شد تا بلکه آقای رئیسی رییس جمهور برخی اصلاحات جدی را در ترکیب و برنامه های اقتصادی دولت عملیاتی کند؛ برخی تغییرات لازم اعمال شد اما کافی نبود.
موسوی لارگانی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بیان کرد: چند سال است که شرایط اقتصادی کشور بخصوص در بعد تورم فزاینده و مستمر اورژانسی تر از آن است که جایی برای تبدیل وزارتخانه ها و سازمان های اقتصادی به حیاط خلوت این یا آن گروه و تیم سیاسی باقی بگذارد و هیچ جایی برای رفاقت بازی و تسویه حساب این وزارتخانه با آن وزارتخانه یا سازمان دولتی وجود ندارد. همین لج بازی ها باعث شد تا معلمان شریف و عزیز تا آخرین ساعات سال حقوق اسفند ماه خود را دریافت نکنند و البته عیدی خوبی به آنان داده نشد؛ حیف است بخاطر مشکلات اقتصادی، درخشش کشور در عرصه هایی همچون هوافضا و نانو تکنولوژی ها موشکی و هسته ای تحت الشعاع قرار بگیرد. امید که بتوانیم در سال ۱۴۰۲ ضعف های مفرط و موجود در تیم اجرایی اقتصادی دولت را رفع کنیم.
اقتصاد به کانون توجه عمومی تبدیل شده است
نماینده فلاورجان در مجلس با اشاره به مسائل و چشم انداز سال ۱۴۰۲ و بیان این موضع که «سال آینده از چند لحاظ بسیار مهم و سرنوشت ساز است»، گفت: اکنون آشکار است که اقتصاد به کانون توجه عمومی تبدیل شده است؛ از یکسو مردمی قرار دارند که انتظار دارند ثمرات و برکات عملکرد دولت آقای رییسی را بر سفره و معیشت خود ببینند و گره ای از مشکلاتشان باز شود و در سوی دیگر رد نقشه هایی از بدخواهان اعم از داخلی و خارجی دیده م‌یشود که با انگیزه های شیطانی درصدد تضعیف هر چه بیشتر معیشت مردم بخصوص اقشار آسیب پذیر و در نتیجه کشاندن آنان به خیابان هستند تا ای‌نبار با راه اندازی جنبش فقرا و گرسنگان به اهداف پلید چندین و چندین ساله خود برسند.
وی با بیان این‌که «کلید واژه اقتصادی در سال جدید “تورم” است»، افزود: مقام معظم رهبری با بصیرت همیشگی راه را به همه نشان دادند. تاکیدشان بر موضوع مهار تورم نشان از این دارد که جنبه‌های مختلف و پیدا و پنهان مساله را دیده‌اند پس ما هم نباید به آمارهای ظاهری دلخوش کنیم. واقعیت تورم آشکارتر از آن است که با عدد سازی بتوان آن‌را کم اهمیت جلوه داد؛ لذا می‌طلبد دولت و تمام قوای حاکمه انرژی و برنامه خود را صرف زخم چندین ساله تورم فزاینده کرده و اجازه ندهند این وضعیت ادامه پیدا کند.
موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم از خرداد ماه امسال به بعد در سال پایانی فعالیت خود قرار می‌گیرد. طبق روال قانونی انتخابات حساس و سرنوشت ساز مجلس دوازدهم را در اواخر سال ۱۴۰۲ پیش رو داریم. امید است که مردم با حضور گسترده پای صندوق‌های رای در راستای تشکیل مجلسی قدرتمند در تصویب قانون و موثر در نظارت بر عملکرد دولت مشارکت کرده و سرنوشت صندلی‌های مجلس را برای چهار سال دیگر تعیین کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا