چاووش‌اوغلو: یورش بن گویر به مسجد الاقصی پذیرفتنی نیست

وزیر خارجه ترکیه در تماس تلفنی با همتای اسرائیلی خود یورش وزیر امنیت “ملی” رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در قدس شرقی را غیر قابل قبول خواند.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از شبکه عبری کان، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در تماس تلفنی با الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ضمن ابراز نگرانی از یورش ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل به مسجد الاقصی این اقدام را غیر قابل پذیرش خواند و بر اهمیت حفظ جایگاه این مکان تاکید کرد.
کوهن نیز تاکید کرد که اسرائیل به حفظ اوضاع کنونی در مسجد الاقصی پایبند است و یورش بن گویر تغییری در سیاست‌های آن ایجاد نمی‌کند و آزادی عبادت در قدس برای پیروان همه ادیان حفظ خواهد شد.
کوهن همچنین با انتشار توییتی در حساب کاربری خود در توییتر از مذاکره با وزیر خارجه ترکیه درباره اهمیت تداوم گسترش روابط میان دو طرف با تمرکز بر روابط اقتصادی خبر داد.
وی گفت، علاوه بر این، در تماس تلفنی گفته است که اسرائیل وضعیت کنونی در کوه هیکل(مسجد الاقصی) را حفظ خواهد کرد و  ورود بن گویر به این مکان تغییری در سیاست‌های این رژیم ایجاد نمی‌کند و آزادی عبادت در قدس برای پیروان همه ادیان حفظ خواهد شد.
ایتمار بن گویر، وزیر راست افراطی اسرائیل روز سه شنبه در میان تدابیر امنیتی شدید به مسجد الاقصی یورش برد که موجب برانگیختن خشم فلسطینیان و محکومیت‌های عربی و بین المللی شد. همچنین آمریکا نسبت به اقداماتی که به اوضاع کنونی لطمه می‌زند هشدار داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا