۱۴ ماهیگیر چابهاری آزاد شده از چنگال گروه تروریستی الشباب سومالی وارد کنارک شدند

نخ نیوز/سیستان و بلوچستان مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴ ماهیگیر سواحل مکران که بیش‌از هشت سال در اسارت گروه تروریستی الشباب در سومالی بودند با رایزنی و اقدامات مسوولان بویژه وزارت امورخارجه آزاد و سازمان شیلات ایران امروز دوشنبه وارد کنارک شدند.

عطاالله رئیسی افزود: این افراد که از اهالی ساکن در سواحل مکران بویژه چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری هستند سال ۹۴ در آبهای بین‌المللی نزدیک کشور سومالی پس از معیوب شدن لنج صیادی به اسارت گروه تروریستی الشباب درآمده بودند.
وی افزود: این افراد پس از مدتها رایزنی وزارت امورخارجه و نمایندگی ایران در کنیا در تعامل با مسولان دولتی و روسای قبایل سومالی آزاد شدند.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: طی ۲ ماه اخیر پیگیری زیادی صورت گرفت و در نهایت با ورود مسوولان کشوری ماهیگیران ایرانی پس از آزادی از موگادیشو پایتخت سومالی از طریق یکی از خطوط هوایی در ۴۸ ساعت گذشته وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) تهران و امروز وارد فرودگاه کنارک شدند.
وی تصریح کرد: اسامی ماهیگیران ایرانی آزاد شده، احمد عنبری، محمد حسین خورا، ملابخش رئیسی، کاظم کاکلی، عبدالعزیز بلوچ، سهیل بلوچ، اسماعیل بلوچ، سید طبیب علی حسینی، طاهر بنگل زهی، نصیر بنگل زهی، زبیر نیازی، جما ترابی و افشین داوودی است.
فرماندار کنارک نیز از پیگیری شورای تامین شهرستان‌های کنارک و چابهار و مسوولان امنیتی، قضایی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی تشکر و قدردانی کرد و افزود: خانواده این صیادان اصلا فکر نمی کردند روزی سالم به آغوش گرم خانواده برگردند.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x