تقسیم ۲۰۰۰ اسیر در زندان‌های مختلف رژیم صهیونیستی/ طرحی برای «شکستن» مراکز قدرت اسرا

روزنامه هاآرتص از طرح اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی برای تقسیم ۲۰۰۰ اسیر در زندان‌های مختلف طی هفته‌های آتی خبر داد.

به گزارش نخ نیوز، چند روز پس از بازدید ایتامار بن گویر وزیر تندرو اسرائیلی از زندان نفحه، سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به جابجایی گسترده اسرای فلسطینی زده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، چند روز پیش ۴۰ اسیر فلسطینی از زندان هداریم به سلول انفرادی زندان نفحه منتقل شدند.
باشگاه اسیر فلسطین روز دوشنبه اعلام کرد که سازمان زندان‌های صهیونیستی ۴۰ اسیر دیگر را هم از زندان هداریم به سلول انفرادی زندان نفحه انتقال داده است.
همچنین روزنامه هاآرتص نوشت: ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موافقت خود را با طرح تقسیم ۲۰۰۰ اسیر در زندان‌های مختلف طی هفته‌های آتی اعلام کرد. براساس این طرح ده‌ها اسیر محکوم به حبس ابد از جمله مروان البرغوثی به زندان «نفحه» منتقل خواهند شد.
روز دوشنبه البرغوثی به همراه ۸۰ اسیر دیگر از زندان «هداریم» به زندان «نفحه» منتقل شد. هفته گذشته مسؤول زندان‌های رژیم صهیونیستی این طرح را به بن گویر پیشنهاد داد و او این طرح را تأیید کرد.
به عنوان بخشی از این طرح اسرا در بخش‌های جدیدی که در زندان‌های نفحه و عوفر و جلبوع ساخته شده، منتقل می‌شوند.
هدف این طرح به گفته اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی «شکستن مراکز قدرت اسرا» و اجرای حکم دادگاه عالی این رژیم در سال ۲۰۱۷ درباره لزوم افزایش مساحت اختصاص یافته به تمام اسرا است. دلیل دیگر تقسیم اسرا بین زندان‌ها در چارچوب درس گرفتن از فرار اسرا از زندان جلبوع در سال ۲۰۲۱ است.
بن گویر قصد دارد شرایط زندان‌ها را برای اسرای فلسطینی بدتر کند. ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه مجازات‌ها علیه اسرای فلسطینی را آغاز کرد و در همین راستا، تدابیر اتخاذ شده توسط عمر بارلیو وزیر سابق و میکی لیوی که به موجب آن هر یک از اعضای کنست می‌توانستند با اسرا ملاقات داشته باشند، را لغو کرد.
بن گویر به رئیس کنست اعلام کرده که با توجه به صلاحیت‌هایی که به عنوان وزیر امنیت داخلی دارد، تصمیم گرفته به تدابیر پیشین در این زمینه بازگردد که به موجب آن تنها یک عضو از هر جناحی می‌توانست با اسرای امنیتی ملاقات کند.
او در گفت‌وگو با شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی عنوان کرد تا زمانی که در این سمت فعالیت داشته باشد، اجازه ملاقات با اسرای امنیتی و حمایت از آنان را نخواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا