هشدار گانتس نسبت به «بمب اجتماعی-امنیتی» درحال انفجار در اسرائیل

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی با اذعان به مشکلات موجود در نهاد نظامی این رژیم و چالش‌های امنیتی بزرگ آن، نسبت به وجود یک «بمب امنیتی و اجتماعی» درحال انفجار در اراضی اشغالی هشدار داد.

به گزارش نخ نیوز، به نوشته روزنامه رأی الیوم، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: اسرائیل از نظر امنیتی با چالش‌های زیادی مواجه است؛ این چالش‌ها شامل ایران، عرصه فلسطین، نحوه حکومت‌داری و حفظ جبهه داخلی می‌شوند.
گانتس که با روزنامه «هاآرتص» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: از زمان تأسیس دولت اسرائیل، ارتش نقطه کانونی آن در مقابل همه چالش‌ها، از جنگ‌ها و عملیات‌ها گرفته تا شهرک‌سازی‌ها در «نقب» و «الجلیل» و اسکان موقت برای مهاجران بوده است.
گانتس در ادامه اذعان کرد: طی سال‌های اخیر شاهد کاهش مداوم میزان استخدام در ارتش بوده‌ایم و اکنون ارتش به «ارتش نیمی از مردم» تبدیل شده است و این فقط یک مساله جمعیتی نیست، بلکه نتیجه تصمیمات رهبری است.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین ادامه داد: طی دو سال گذشته تلاش کردم تا یک مدل جدید برای خدمت (در ارتش) را برای ۵۷ سال آینده وضع کنم و آن الگویی است که نیازهای ارتش اسرائیل و امنیت ما را حفظ می‌کند. ما می‌خواستیم یک حداقل دوره خدمت وظیفه را برای هر شهروند داشته باشیم.
وی گفت: دولت اخیر به دلایل سیاسی مانع از پیش بردن این طرح شد که به نظر می‌رسد یک اشتباه تاریخی باشد.
گانتس ادامه داد: اسرائیل یک دولت کوچک با چالش‌های بسیار بزرگ است و شکاف میان مقامات و شهروندان و تن ندادن به خدمت در ارتش می‌تواند در میان مدت به بزرگ‌ترین بمب امنیتی و اجتماعی برای اسرائیل بدل شود.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین نسبت به نمودار جمعیتی اراضی اشغالی در این باره ابراز نگرانی کرد؛ چراکه این نمودار نشان می‌دهد اغلب جوانان در سال ۲۰۵۰ در ارتش اسرائیل خدمت نخواهند کرد.
گانتس همچنین تاکید کرد که علاوه بر نگرانی نسبت به ارتش باید نسبت به کل دولت اسرائیل نگران بود.
وی افزود: من در پیشبرد طرح خدمت به اندازه کافی موفق نبودم و تا زمانی که ارتش را حفظ نکنیم، امنیت و همچنین مصونیت اجتماعی وجود نخواهد داشت و این برای ما گران تمام خواهد شد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x