دمشق: شورای امنیت به دور از سیاسی‌کاری با پرونده شیمیایی سوریه برخورد کند

معاون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بار دیگر در سخنانی از سیاسی کاری شورای امنیت در پرونده شیمیایی سوریه انتقاد کرد.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری سانا، الحکم دندی، معاون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در سخنانی در جلسه شورای امنیت درباره پرونده شیمیایی سوریه بر ضرورت تجدیدنظر این شورا در رویکرد خود برای بررسی این پرونده از طریق برخورد عینی با تحولات مرتبط با آن و حفظ ماهیت فنی آن به دور از هرگونه سیاسی‌کاری تاکید کرد.
وی ضمن اشاره به پیوستن داوطلبانه سوریه به توافق منع تسلیحات شیمیایی، گفت: سوریه به تعهدات خود عمل کرد و تمامی انبارها و تاسیسات تولیدی خود را در زمان بسیار کوتاه منهدم کرد.
نماینده سوریه گفت: امروز نیز مانند جلسات گذشته بدون هیچ گونه تحولی که شورای امنیت را ملزم به تشکیل جلسه برای بررسی آن بکند، گرد هم آمده‌ایم. برخی کشورهای غربی همچنان بر تلف کردن وقت شورا و منابع  آن اصرار دارند و این اقدام به ضرر بررسی موضوعات مهم دیگر در زمینه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و همچنین رعایت اصول منشور سازمان ملل است.
وی در ادامه اتهامات کشورهای مذکور علیه سوریه را که براساس آن “گزارش‌های غیرحرفه‌ای و غیر عینی در نتیجه فشارهای سیاسی” به سازمان منع تسلیحات شیمیایی منتشر شده است، “واهی” خواند و این اتهامات را رد کرد.
الحکم دندی بار دیگر بر مخالفت قاطع سوریه با استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط هر طرفی و در هر زمان و مکانی تاکید کرد و گفت: سوریه داوطلبانه به سازمان منع تسلیحات شیمیایی ملحق شده و به تعهدات خود بر اساس توافق فی مابین عمل و تمامی ذخایر وتاسیسات آن را نابود کرده است و همچنان به همکاری با این سازمان ادامه می‌دهد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x