پوتین: منطقه غیرنظامی را در اوکراین گسترش می‌دهیم

رئیس‌جمهور روسیه گفت این کشور باید یک «منطقه غیرنظامی بزرگ» در اوکراین ایجاد کند و این منطقه به اندازه کافی بزرگ باشد تا اطمینان حاصل شود که «هیچ سلاح دوربردی نمی‌تواند به شهرهای روسیه حمله کند».
به گزارش نخ نیوز، مناطق مرزی روسیه از زمان آغاز درگیری‌ها بعضا مورد حملات پهپادی و موشکی و همچنین گلوله‌باران ارتش اوکراین قرار گرفته است. یکی از مرگبارترین حملات در ۳۰ دسامبر (۹ دی) رخ داد؛ زمانی که نیروهای کی‌یف شهر مرزی بلگورود روسیه را با پرتاب کننده‌های موشکی متعدد مورد حمله قرار دادند. گزارش شد که ۲۵ نفر از جمله کودکان در این حمله جان باختند و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.
طبق گزارش راشا تودی، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در این خصوص بیان کرد: این منطقه غیرنظامی بزرگ باید در فاصله‌ای از سرزمین ما قرار بگیرد که امنیت شهرهای روسیه را تضمین کند. ما قصد داریم از شهرهایی که در آرامش و به دور از تنش هستند، در برابر تسلیحات خارجی دوربرد که مقامات اوکراینی از آنها استفاده می‌کنند، محافظت کنیم.
وی افزود: نیروهای روسیه که در خط مقدم می‌جنگند، تلاش می‌کنند تا نیروهای کی‌یف را به عقب برانند و مرزهای روسیه را حفظ کنند. این ماموریت اصلی برای نیروهای ماست؛ محافظت از میهن و مردمان خود.
رئیس‌جمهور در پایان تاکید کرد: از ابتدا، غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی اوکراین از اهداف اصلی عملیات نظامی روسیه بوده است. هدف ما برای ایجاد یک منطقه غیرنظامی بزرگ این است که مسیر را برای ارتش اوکراین جهت رسیدن به ما غیرممکن سازیم.
مناطق مرزی روسیه از جمله کورسک، بریانسک و بلگورود و همچنین کریمه و مسکو، از زمانی که روسیه عملیات نظامی خود را در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ آغاز کرد، بارها هدف هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی قرار گرفته‌اند. مقامات روسیه همچنین کی‌یف را به طراحی «اقدامات خرابکارانه» از طریق هدف قرار دادن سایت‌های زیرساختی اصلی، از جمله نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور متهم کرده‌اند.
کی‌یف در ماه‌های اخیر حملات خود را به خاک روسیه افزایش داده‌ است و در همین حال ضدحمله اوکراین که در اوایل ژوئن ۲۰۲۳ آغاز شد، نتوانسته هیچ پیروزی قابل توجهی را به همراه داشته باشد؛ اما این درحالی‌ است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شده که این کشور برنامه‌ای برای پیروزی در مقابل روسیه دارد.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x