مدودف: غرب، از زلنسکی خسته شده و کی‌یف را به سمت مذاکرات سوق می‌دهد

رئیس‌جمهوری پیشین روسیه گفت که غرب کم کم از دست ولودیمیر زلنسکی خسته شده و کی‌یف را به سمت مذاکرات با مسکو سوق می‌دهد. به گفته او، آمریکا و ناتو نمی‌خواهند خطر یک جنگ جهانی جدید را به جان بخرند.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، «دیمیتری مدودف» ، رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر پیشین روسیه در واکنش به اصابت موشک به لهستان در سه‌شنبه گذشته که جان دو غیرنظامی را گرفت، گفت که این نشانه جدیدی را فاش می‌کند که حتی “سرسخت‌ترین روس‌هراس‌ها” در ورشو نخواستند که مقصر این حادثه را مسکو جلوه دهند.
روز جمعه، ورشو این حادثه را یک “رویداد ناگوار” خواند که پیشگیری از آن “عملا غیرممکن” بود. کی‌یف بارها تلاش کرد تا مسکو را مسئول این حادثه نشان دهد. در همین حال، ارتش روسیه اعلام کرد که در آن زمان هیچ شلیکی در نزدیکی مرز اوکراین و لهستان انجام نداده است، در حالی که تجزیه و تحلیل عکس‌های گرفته شده از محل حادثه نشان می‌دهد که این پرتابه یک موشک ضدهوایی اس-۳۰۰ است که توسط نیروهای اوکراینی عملیاتی می‌شود.
دیمیتری مدودف گفت: همه از دست رژیم کی‌یف خسته شده‌اند. به خصوص در مورد زلنسکی روان‌رنجور که مدام در حال افزایش تنش‌ها، آه و ناله کردن، غرغر کردن و اخاذی بیشتر و بیشتر پول و تسلیحات است. او مانند یک کودک هیستریک با مشکلات رشدی رفتار می‌کند.
مدودف که در حال حاضر معاون شورای امنیت روسیه است، ادامه داد: خستگی از دست کی‌یف و اقدامات آن، غرب را وادار می‌کند که اوکراین را به سمت مذاکره با روسیه سوق دهد. آمریکا، ناتو و اتحادیه اروپا خواهان گسست کامل با روسیه نیستند چرا که خطر وقوع جنگ جهانی سوم را به دنبال دارد. از این رو، تلاش‌های مکرری برای مهار کی‌یف و سر عقل آوردن آن و سوق دادنش به سمت مذاکره انجام می‌شود.
دیمیتری مدودف گفت: زلنسکی با امتناع از گفت‌وگو با روسیه، در واقع به دنبال اهداف بسیار پیش پا افتاده و خودخواهانه است. اگر [زلنسکی] واقعیت فروپاشی اوکراین را نپذیرد، نشستن بر سر میز مذاکره بیهوده است. و اگر او آن را بپذیرد، به دست ناسیونالیست‌های خودش که با مقامات عالی ارتش در هم آمیخته‌اند، کنار گذاشته خواهد شد.
اظهارات این رئیس‌جمهوری سابق روسیه در حالی بیان شد که چندین سیاستمدار برجسته در غرب، از جمله امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه بارها خواستار گفت‌وگوهای مستقیم بین کی‌یف و مسکو شده‌اند. گزارش‌های اخیر همچنین نشان می‌دهد که واشنگتن به طور خصوصی به اوکراین فشار می‌آورد تا از رد روند صلح با روسیه دست بردارد. هفته گذشته، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده پیشنهاد کرد که پیروزی نظامی اوکراین ممکن است “دست نیافتنی” باشد و زمستان می‌تواند فرصتی برای آغاز مذاکرات با مسکو فراهم کند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x