مراکش: ۸۴ درصد اعضای سازمان ملل جبهه پولیساریو را به رسمیت نمی‌شناسند

وزیر خارجه مراکش اعلام کرد که ۸۴ درصد کشورهای عضو سازمان ملل جبهه پولیساریو الجزایر را که با مراکش بر سر صحرای غربی نزاع دارد، به رسمیت نمی‌شناسند.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از روزنامه رأی الیوم، ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش گفت: ۸۴ درصد کشورهای عضو سازمان ملل جبهه پولیساریو الجزایر را که با مراکش بر سر صحرای غربی نزاع دارد، به رسمیت نمی‌شناسند. کشورهایی که این گروه ساختگی را به رسمیت می‌شناسند در اقلیت هستند و برخی از آن‌ها مواضع ایدئولوژیک دارند.
وی گفت: صحرای غربی معیار ما برای تشخیص دادن مواضع مبهم و مشکوک از مواضع روشن و آشکار است. همچنین ابزاری است که از طریق آن میزان عمیق بودن دوستی‌ها و معتبر بودن آن را مشخص می‌کنیم و عامل اساسی برای شراکت‌ها و تقویت آن است. حمایت از طرح خودمختاری صحرای غربی رو به افزایش است.
مراکش و جبهه پولیساریو الجزایر بر سر صحرای غربی درگیری دارند. “صحرای غربی” به اصلی‌ترین عامل اختلاف میان الجزایر و مراکش تبدیل شده است. مراکش نوعی خودمختاری برای صحرای غربی پیشنهاد داده و الجزایر را به حمایت از جبهه پولیساریو متهم می‌کند. این در حالی است که الجزایر چنین اتهامی را رد و اعلام کرده هیچ گونه چشم داشتی به این منطقه ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا