تسای اینگ ون: تایوان متعلق به تایوانی‌ها است

رئیس‌جمهوری تایوان در سخنانی خطاب به چین قبل از انتخابات گفت که ماموریتش در زندگی اطمینان حاصل کردن از این است که این جزیره همچنان متعلق به مردمش است و وجود تایوان تهدیدی علیه هیچ طرفی نیست.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری تایوان، انتخابات محلی تایوان در ۲۶ نوامبر یک ماه پس از آن برگزار می‌شود که رئیس جمهوری چین که فشار نظامی را بر این جزیره دموکراتیک برای پذیرش حاکمیت پکن افزایش داده است، سومین دوره رهبری را به شکلی بی‌سابقه به دست آورد.
در حالی که رای برای انتخاب شهرداران و اعضای شورای شهر تایوان به طور صوری مربوط به مسائل داخلی است، تسای در تجمعی در مرکز تایپه به هزاران هوادارش گفت که خیلی چیزهای بیشتری در خطر است. این اولین باری است که او به صراحت در این نوع کمپین‌ها چین را هدف می‌گیرد.
تسای گفت که تسلیم پیشنهاد «یک کشور، دو نظام» شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین برای خودمختاری تحت حاکمیت چین نشده است و تحت رهبری او، کشورهای بیشتری دموکراسی و امنیت تایوان را کلید صلح می‌دانند.
رئیس‌جمهوری تایوان در گردهمایی حزب حاکمش موسوم به دموکراتیک مترقی گفت: می‌خواهم به همه بگویم که وجود تایوان و اصرار مردم تایوان بر آزادی و دموکراسی تحریکی برای هیچ طرفی نیست. به عنوان رئیس جمهور، خواسته من این است که تمام تلاش خود را به کار بگیرم تا تایوان، همچنان تایوانِ مردم تایوانی باشد.
همچنین براساس اعلام کاخ سفید، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به زودی با شی جینپینگ ملاقات می‌کند و مساله تایوان در صدر دستورکار قرار دارد.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا