سازمان ملل تحریم‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را رد کرد

سازمان ملل متحد بار دیگر بر حمایت قاطع خود را از دادگاه بین‌المللی دادگستری و قوانین بین‌المللی به عنوان سنگ بنای نظام جهان، و بر پایبندی خود به سیستم چندجانبه تأکید کرد.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، کشورهای عضو این سازمان در بیانیه‌ای نگرانی عمیق خود را از تصمیم رژیم صهیونیستی برای تحریم مردم فلسطین، رهبری و جامعه مدنی فلسطین در پی درخواست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از دیوان بین‌المللی دادگستری برای تصمیم گیری درباره “ماهیت حقوقی اشغالگری استعماری اسرائیل” ابراز کردند.
این کشورها اعلام کردند، صرف نظر از موضع کشورها در مورد قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درمورد فلسطین، تحریم‌ها در واکنش به قطعنامه را رد کرده و خواهان عقب نشینی فوری از اعمال تحریم شدند.
این کشورها از رژیم صهیونیستی خواستند فورا از این اقدامات غیرقانونی عقب بنشیند.
هیئت فلسطین در سازمان ملل هم از این بیانیه استقبال کرد و ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل، این موضع را منطبق بر نظام بین‌الملل و حقوق بین‌الملل در رد کامل تحریم‌های یکجانبه و نامشروعی دانست که کل یک ملت را به دلیل توسل به سازوکارها و نهادهای بین‌المللی تحت تأثیر قرار می‌دهد.
وی گفت، اهمیت این بیانیه در این است که در فهرست امضا کنندگان آن اسامی کشورهایی دیده می‌شود که به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین رای مثبت ندادند این مساله موضع بین‌المللی را در رد سیاست تحریمی که رژیم صهیونیستی در پیش گرفته، تقویت می‌کند.
منصور همچنین ابراز امیدواری کرد که کشورهای عضو سازمان ملل از جمله اعضای شورای امنیت در جریان مناظره علنی که شورای امنیت در مورد وضعیت خاورمیانه از جمله مساله فلسطین در ۱۸ ژانویه برگزار می‌کند، مجدداً بر این موضع تاکید کنند و تا زمانی که اسرائیل از این اقدامات غیرقانونی عقب نشینی نکند، به اعمال فشار ادامه دهند.
اخیرا مجمع عمومی سازمان ملل طی  قطعنامه‌ای با پیشنهاد صدور حکم از سوی دیوان کیفری دادگستری درباره اشغالگری رژیم صهیونیستی در کرانه باختری موافقت کرد.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا