بایدن: چک سفید به اوکراین نداده‌ایم

رئیس جمهور آمریکا گفت که انتظار دارد کمک‌های آمریکا به اوکراین به طور نامحدود ادامه یابد، اما پس از انتقاد جمهوری‌خواهان از میلیاردها دلار محموله تسلیحات و نقل و انتقالات نقدی مجاز توسط دولت وی، گفت که کمک به این کشور شامل محدودیت‌هایی خواهد شد.

به گزارش نخ نیوز به نقل از آرتی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به اتهامات برخی از قانونگذاران جمهوری خواه مبنی بر اینکه کمک ایالات متحده به اوکراین بیش از حد بوده و آیا این کمک‌ها “بدون وقفه” ادامه خواهد داشت یا خیر، به خبرنگاران گفت: به هر حال، ما یک چک سفید به اوکراین نداده‌ایم. چیزهای زیادی اوکراین می‌خواهد که ما انجام ندادیم.
او با اشاره به درخواست کی‌یف برای استفاده از هواپیماهای آمریکایی جهت دفاع از حریم هوایی‌اش گفت: من گفتم نه، ما این کار را نمی‌کنیم. ما وارد جنگ جهانی سوم نمی‌شویم، هواپیماهای روسی را درگیر دنبال کرده و مستقیماً درگیر شویم. ”
بایدن افزود: واشنگتن همچنین از ارسال تسلیحات دور برد خودداری کرده چون من نمی‌خواهم آنها خاک روسیه را بمباران کنند.
پیش از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا، کوین مک کارتی، که احتمالا رهبر جمهوری خواه مجلس نمایندگان بشود، قول داد که اگر حزبش کنترل کنگره را در دست بگیرد، کی‌یف دیگر «چک سفید» دریافت نخواهد کرد.
بایدن، با این حال، گفت که اگر قانونگذاری حتی با داشتن رای اکثریت جمهوری‌خواهان بگوید نمی‌خواهند نیازهای دفاعی مشروع اوکراین را تأمین مالی کنند، شگفت‌زده خواهد شد.
رئیس‌جمهور آمریکا  دراین گفتگو هم گاف داد و گفت که نیروهای روسی در حال عقب‌نشینی از “فلوجه” هستند؛ ظاهراً او قبل از اصلاح، شهر عراق را با خرسون اوکراین اشتباه گرفت.
 مقامات نظامی مسکو روز چهارشنبه خروج از شهر خرسون  را برای ایجاد یک خط دفاعی جدید در امتداد رودخانه دنیپر به منظور حفظ جان سربازان و غیرنظامیان اعلام کردند.
از بایدن همچنین در مورد شایعات مبنی براینکه پیشنهاد شده کی‌یف می‌تواند به عنوان بخشی از یک توافق صلح امتیازات ارضی بدهد، ارائه چنین پیشنهادی را رد کرد و گفت: این به اوکراینی ها بستگی دارد. هیچ چیز در مورد اوکراین بدون اوکراین نیست.
او افزود آنها هر دو زخم های خود را دارند خودشان تصمیم می‌گیرند که در زمستان چه کاری انجام دهند و تصمیم می گیرند که آیا مصالحه خواهند کرد یا خیر. این چیزی است که قرار است اتفاق بیفتد. من نمی دانم آنها قرار است چه کار کنند. اما من یک چیز را می دانم، ما به آنها نمی گوییم که چه کاری باید انجام دهند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x