انصارالله: آمریکا در برابر برقراری صلح در یمن مانع تراشی می‌کند

جنبش انصارالله یمن، آمریکا را به مانع تراشی در برابر هرگونه تلاشی برای دستیابی به صلح در یمن متهم کرد و واشنگتن را مسوول درد و رنج ملت یمن در طول هشت سال جنگ در این کشور دانست.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله در بیانیه‌ای اعلام کرد: از ادعای آمریکا در مورد تمایلش نسبت به برقراری صلح در یمن تعجب می‌کند در حالی که مسوول درد و رنج ملت این کشور است. این ادعای آمریکا در چارچوب تلاش برای سرپوش گذاشتن بر مانع تراشی‌های خود در قبال صلح است. یمنی‌ها هر روز با سلاح و چراغ سبز آمریکا محاصره می‌شوند، گرسنگی می‌کشند و کشته می‌شوند.
این وزارتخانه اعلام کرد، آمریکا نمی‌خواهد حملات ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان به یمن متوقف شود و این مساله در اظهارات واشنگتن و انتقاداتش از کسانی که از خود دفاع می‌کنند و نیز در جانبداری از جنگ و محاصره و اشغال یمن کاملا مشخص است.
وزارت خارجه دولت نجات ملی اعلام کرد، ایالات متحده در راستای ممانعت از هرگونه تلاش صادقانه برای دستیابی به صلح پایدار در یمن، تلاش می‌کند.
انصارالله این مطالب را در پی انتقاد وزارت خارجه آمریکا از مواضع این جنبش مطرح کرد. این وزارتخانه خطاب به انصارالله اعلام کرده بود که جهان ناظر اعمال آنهاست و واشنگتن این جنبش را نسبت به همکاری با سازمان ملل ترغیب می‌کند و از آن می‌خواهد در مورد برقراری صلح “به خواسته‌های ملت یمن گوش فرا دهد.”
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا