حمایت نعیم قاسم از فراخوان گفتگو و اتفاق‌نظر برای انتخاب رئیس‌جمهوری لبنان

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن تقدیر از اقدامات میشل عون در دوره ریاست جمهوری‌اش، حمایت خود را از فراخوان رئیس پارلمان برای گفتگو جهت نزدیک‌سازی نظرات و انتخاب رئیس جمهور اعلام کرد.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از سایت النشره، شیخ نعیم قاسم، معاون سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشتی در بعلبک اظهار کرد: میشل عون، رئیس جمهور لبنان دستاوردهای بسیاری در کشور داشته است. او توانست مانع کنترل لبنان توسط بیگانگان شود و در حمایت از مقاومت در برابر دشمن اسرائیلی، پیروزی در عملیات “فجر الجرود” علیه تکفیری‌ها و نیز تصویب قانون انتخابات برای اینکه مردم نماینده خود را انتخاب کنند، نقش ایفا کرد. در دوره ریاست او و به لطف یکپارچگی موضعگیری رسمی و همکاری میان ارتش، مردم و مقاومت مرزهای دریایی ترسیم شدند.  
نعیم قاسم گفت: حزب‌الله برای رفع اختلافات میان عون و نخست‌وزیر جهت تشکیل کابینه تلاش کرد و ما در این زمینه پیشرفت‌هایی داشتیم اما خیلی زود نتایج منفی حاصل شد، همچنین ما تلاش کردیم رئیس جمهوری انتخاب شود که مانع اختلافات قانون اساسی شود اما مهلت قانونی تمام شد و فردی انتخاب نشد.
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: ما از فراخوان نبیه بری، رئیس پارلمان برای گفتگو جهت نزدیک‌سازی نظرات حمایت می‌کنیم، ما باید عجله کنیم زیرا انتخاب رئیس جمهور برای هر راه‌حلی که در سطوح اقتصادی، مالی و اجتماعی حاصل شود، لازم و طبیعی است.
او ادامه داد: موفقیت در ترسیم مرزهای دریایی بسیار بزرگ و در تاریخ درگیری‌ها بی‌سابقه است، اینکه یک دولت ضعیف در مقایسه با دشمن بتواند با همراهی مقاومت و مردم، این پیروزی را به اسرائیل و آمریکا تحمیل کرده و حقوق خود را بگیرد، کاری بزرگ و دستاوردی عظیم است و باید ثبت شود که برای اولین بار بدون شلیک یک گلوله تهدید کردیم و به تمامی اهداف رسیدیم. یعنی ما بدون جنگ این پیروزی را رقم زدیم، آنها شکست خورده‌ هستند. هر بار که شاهد پیروزی هستند، به آن اتهام می‌زنند، در مورد پیروزی ژوئیه ۲۰۰۶ نیز همین اتفاق افتاد، دشمن اسرائیلی می‌گوید “ما پیروز شدیم” و می‌گویند شکست دادیم چرا که خودشان ذاتا شکست خورده هستند.
همچنین نعیم قاسم گفت: ما تجربه‌ای از استراتژی میان مقاومت و کشور را در رسیدن به حقوق پیش رو داریم، آنها استراتژی بهتری را ارائه کردند. مقاومت بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی لبنان و حال حاضر و آینده آن شده است. مقاومت و کشور موفق به ترسیم مرزهای دریایی شدند و آنچه امروز انتظار می‌رود تصویب قوانین صندوق حاکمیتی و قوانینی برای استخراج است تا منابع ما هدر نروند و برای نسل‌های آینده بمانند.
معاون سید حسن نصرالله در ادامه نیز گفت: تحریم‌های آمریکا علیه لبنان هستند و آمریکا به دنبال آن است که آوارگان سوری را در لبنان تثبیت کرده و فلسطینی‌ها را در اینجا اسکان دهد تا اسرائیل آرام و مطمئن باشد، هدف از تمامی طرح‌های آمریکا آرامش اسرائیل است و مقاومت این طرح‌ها را در هم خواهد شکست و ما لبنان را تنها با سه‌گانه ارتش، مردم و مقاومت خواهیم پذیرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا