عامل نارضایتی‌های اجتماعی از منظر عالی‌ترین مقام قضایی استان سمنان

نخ نیوز/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان معتقد است که بسیاری از نارضایتی‌های اجتماعی ناشی از انفعال سازمان‌ها و عدم انجام صحیح وظایف از سوی این دستگاه‌ها است .

محمدجعفر عبدالهی ۲۷ مهرماه همزمان با سالروز تأسیس سازمان بازرسیبه همراه اعضای شورای قضایی استان با حضور در بازرسی کل استان سمنان از خدمات بازرسی استان تقدیر و اظهار کرد: سازمان بازرسی و دستگاه قضایی عهده‌دار وظایف مهمی در کشور و استان است.
وی تصریح کرد: انصافاً نظام اداری کشور اگر کارکرد درستی داشته باشد بخشی از نارضایتی‌های موجود در جامعه تبدیل به انتظام اجتماعی خواهد شد ، و اطمینان داشته بسیاری از نارضایتی‌های اجتماعی ناشی از انفعال سازمان‌ها و عدم انجام صحیح وظایف شان است .وی به تشریح هدف از تأسیس این سازمان پرداخته و بیان کرد: هدف از تأسیس سازمان بازرسی همچنان که در اساسنامه و قوانین مربوطه ذکر شده برخورد با تخلفات اداری، آسیب شناسی و نیز حتی فراتر از آن، چنانچه موضوعی با حُسن جریان امور در سازمان های دولتی منافات داشته، این سازمان مکلف به شناسایی ، تذکر و در صورت وجود سوء جریان ، با پیشنهاد برخورد قانونی به مراجع قضایی به اجرای وظایف قانونی محوله می پردازد .
عبدالهی در ادامه اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‌های ارسالی از سازمان بازرسی استان به مراجع قضایی از وضعیت مطلوبی در استان برخوردار است و با مجرمین برخورد قانونی انجام ، که این امر نشان دهنده اولویت بندی اهداف آن سازمان در جهت حفظ و استحکام امنیت اداری در اجرای مأموریت‌های محوله است .رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: سازمان بازرسی همچنان وظیفه مانع زدایی در اجرای قوانین اداری را عهده دار است .
این مقام ارشد قضایی اقدامات سازمان بازرسی را در حفظ حاکمیت و استقرار امنیت اداری موثر ارزیابی کرد و از مجموع فعالیت‌های انجام شده در این دستگاه نظارتی قدردانی کرد.
بازرس کل استان سمنان در ادامه از حمایت های قانونی رئیس کل دادگستری استان سمنان تقدیر کرد و گفت: در استان سمنان سازمان بازرسی از تعامل خوبی با دستگاه قضایی استان برخوردار است و اکثر پرونده هایی که به مراجع قضایی ارسال می‌شود منجر به محکومیت شده که بیانگر تعامل، ارتباط وثیق و همدلی در برقراری نظم و امنیت اداری در استان است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا