گره‌گشایی شهریه مدارس غیردولتی با رتبه بندی/ آموزش زبان فرانسه در سه استان

به گزارش خبرنگار گروه جامعه نخ نیوز، دانش آموزان مهرماه امسال پس از ۲ سال دوری از محیط مدرسه توانستند بواسطه واکسیناسیون حداکثری در جامعه آموزش حضوری را دوباره از سر گیرند. بر این اساس امسال به منظور آموزشی موثرتر برنامه هایی برای یادگیری دانش آموزان طراحی شده بود.

در حوزه مدارس غیردولتی هم پیشتر برای مهر امسال ورود به موضوعاتی از جمله رتبه بندی مدارس، تامین معلم و آموزش زبان فرانسه مطرح شده بود که معمولا پس از آغاز سال تحصیلی، چگونگی روند این فعالیت ها در مدارس مورد توجه قرار می گیرد.

در این راستا، احمد محمودزاده  در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه نخ نیوز درباره رتبه بندی مدارس غیردولتی اظهارکرد: شاخص های رتبه بندی مدارس غیردولتی تدوین شده و جلساتی را به منظور بررسی بیشتر با مدیران مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی برگزار کردیم.

وی افزود: همچنین بحث بارگذاری مدارک در سامانه انجام شده است و با توجه به وعده قبلی امسال به این موضوع ورود کردیم.

گره‌گشایی شهریه مدارس غیردولتی با رتبه بندی/ آموزش زبان فرانسه در سه استان

کمبود معلم نداریم

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره کمبود معلم در مدارس غیردولتی برای آغاز سال تحصیلی اظهارکرد: مدارس غیردولتی کمبود معلم ندارند، تامین معلم مدارس غیردولتی بر عهده موسسین است که از سال های قبل این برنامه ریزی ها را انجام داده اند.

محمودزاده ادامه داد: استخدام معلمان در مدارس غیردولتی آزمون ندارد و فقط موضوعات گزینش با همکاری آموزش و پرورش صورت می گیرد، بنابراین موسسین برنامه ریزی لازم در این خصوص را انجام داده اند.

وی خاطرنشان کرد: جابه جایی و ساماندهی نیروی انسانی از اول تیرماه به منظور آغاز سال تحصیلی انجام می شود و گزارشی از کمبود معلم به ما نرسیده است.

آموزش آزمایشی زبان فرانسه در سه استان

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره آموزش زبان فرانسه در مدارس غیردولتی اظهار کرد: جلسه ای با سازمان پژوهش برای توزیع کتاب های درسی داشتیم و اکنون آموزش زبان فرانسه  درسه استان تهران، خراسان و فارس درحال اجراست.

محمودزاده افزود: مطالبه رهبر معظم انقلاب بوده است که آموزش زبان خارجی در انحصار انگلیسی نباشد، بنابراین مدارس غیردولتی هم در کنار مدارس دولتی به این موضوع وارد شدند.

وی افزود: آموزش زبان فرانسه در مدارس دولتی و غیردولتی به صورت آزمایشی است تا سال های آینده اقدامات تکمیلی در این راستا صورت گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: برای آموزش زبان فرانسه معلمانی از داخل آموزش و پرورش شناسایی شده اند، اما در صورت کمبود معلم از ظرفیت آموزش های زبان انگلیسی از جمله کانون زبان استفاده می شود.

محمودزاده خاطرنشان کرد: همچنین برای آموزش این زبان می توان از روش ترکیبی تدریس هم استفاده کرد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x