ورود جدی وزارت صمت در نوسازی ناوگان تاکسیرانی ضروری است

به گزارش خبرنگار نخ نیوز، مرضیه حصاری روز پنجشنبه در حاشیه سی و نهمین مجمع اتحادیه تاکسیرانی‌های شهر تهران و دومین مجمع اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل و مدیریت بار شهرداری‌های کشور، در جمع خبرنگاران افزود: نوسازی تاکسی‌ها از طریق ارائه تسهیلات و کمک وزارت صمت برای قرار دادن تاکسی‌های نو به رانندگان ضرورت دارد.

وی ادامه داد: این مسئله مدت‌هاست که بلاتکلیف مانده و معلوم نیست چه تعداد خودرو با چه قیمتی قرار است ارائه شود. این در حالی بوده که ناوگان تاکسیرانی در شهرهای مختلف فرسوده شده و سن بالای ۱۰ سال دارد، لذا ورود جدی وزارت صمت در این زمینه ضرورت داشته و سهم تاکسیرانی از سبد تولید خودرو باید مشخص شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها تاکید کرد: طبق قانون هوای پاک نیز نوسازی تاکسی‌های کشور باید با اولویت انجام گیرد؛ در حال حاضر وضعیت خودروها چه شخصی و چه عمومی مساعد نیست و اسقاط خودروهای فرسوده با کاهش روبرو شده است.

وی گفت: علاوه بر تولید خودرو قیمت آن نیز باید مشخص شود و تسهیلات کم بهره برای رانندگان ون و تاکسی و تسهیلات بلاعوض برای ارائه اتوبوس در نظر گرفته شود.

حصاری به قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: بر همین اساس بحث صدور بارنامه شهرداری قانونی شده و ضمن ورود شهرداری‌ها به صورت جدی در حوزه مدیریت بار امنیت آن نیز مطمئن خواهد شد و شهرداری‌ها در زمینه حمل بار درآمد خواهند داشت. البته قرار است تمام منابع درآمدی در این راستا برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی لحاظ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا