صندوق‌های بیمه باید خدمات یکسان و یکپارچه‌ای ارایه کنند

به گزارش نخ نیوز، «عبدالرضا مصری» روز یکشنبه در همایش ملی روز روستا و عشایر اظهار داشت: دولت آیت‌الله رییسی یکپارچه سازی در نظام صندوق‌ها را از خود به یادگار بگذارد که این امر شدنی است. 

وی افزود: صندوق‌های بیمه دارای چالش‌هایی هستند که باید بررسی شود تا پرداخت مستمری صندوق‌ها به‌گونه‌ای باشد که نیازهای بیمه شده را در آینده رفع کند.

نایب رییس مجلس با بیان اینکه در اصل دوم قانون اساسی کرامت و ارزش والای انسان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: کرامت واژه گسترده است که متغیرهای مختلف بر آن تاثیر گذار است. ما کارگزاران نظام باید به حفظ و شان و کرامت انسان‌ها توجه داشته باشیم. 

وی بیان داشت: ارتقای کرامت انسان‌ها از لحاظ مادی و معنوی در هر صنفی از جامعه باید صورت گیرد، ضمن اینکه در گذشته شهید رجایی توجه ویژه‌ای به روستاییان داشت و توسط کمیته امداد برای روستاییان بالای ۶۰ سال قرار داد. 

مصری با تاکید بر اینکه برای حفظ کرامت باید تلاش زیادی کرد، گفت: تمام توجه ما به این بود که همه اقشار بیمه داشته باشند. اینکه گفته می‌شود نیاز امروز آسایش فرداست جمله شعاری و تبلیغی نیست؛ بلکه ما دغدغه‌مند هستیم. 

وی گفت: گاهی یکسان‌سازی، کرامت‌ها زیر سوال می‌برد، دولت بیمه پایه درمانی را برای همه مردم قرار داده است؛ ولی بعضی‌ها استفاده نمی‌کنند. در همین راستا افراد می‌توانند در سطوح درآمدی مختلف حق بیمه پرداخت کنند. 

نایب رییس مجلس با بیان اینکه باید یک بانک اطلاعاتی منسجم تهیه شود، بیان کرد: نباید لایه‌های سطح درآمدی را یکسان در نظر بگیریم زیرا تبعیض ضد قانون اساسی است.

این نماینده مجلس افزود: برای شناسایی افراد کم‌درآمد، آمارها را از کمیته امداد گرفتیم تا بر اساس آن بیمه‌ها را تعریف کنیم؛ در همین راستا یک میلیون و ۲۰۰ هزار راننده بیمه شدند، ضمن اینکه بیمه کارگران روزمزد، زنان سرپرست و روستاییان و عشایر را اجرایی شد.

نایب رییس مجلس ابراز امیدواری کرد: ۹۵ درصد جامعه دارای بیمه تامین اجتماعی باشند.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x