بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال مصوبه سفر دولت به گلستان اخذ شد

به گزارش نخ نیوز و به نقل از خبرگزاری ایرنا علی‌محمد زنگانه روز شنبه در آخرین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با حضور نماینده نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان افزود: ۱۲۰ هزار میلیارد ریال آن در حوزه عمرانی و ۱۳۰ هزار میلیارد ریال آن در حوزه اعتبارات پولی و بانکی و ۴۵۰ میلیون یورو در اعتبارات ارزی اخذ شد که در هیچ استانی سابقه نداشته است.

وی تاکید کرد: جذب این اعتبارات حاصل وحدت و همدلی است و امیدواریم در ادامه این همدلی به توسعه استان منجر گردد.

وی بیان داشت: در زمینه نجات علاج بخشی خلیج گرگان اقدامی جهادی صورت گرفته، قرارگاه سازندگی به عنوان پیمانکار با ترک تشریفات مستقر شده و هزار میلیارد ریال به سازمان بنادر جهت لایروبی تخصیص یافته و امیدواریم هر چه زودتر شاهد بهبود وضعیت این خلیج  باشیم.

استاندار گلستان گفت: تاکید رییس جمهور بر تجمیع موارد جامانده در مصوبات جهت ارائه در اولین جلسه هیات وزیران و اخذ مجوز مصوبه در آن جلسه بود.

زنگانه افزود: در سفر رییس جمهوربه گلستان پیگیر پروژه‌های بزرگ و اساسی استان بودیم و عمده اعتبارات به عقب‌ماندگی‌های زیرساختی فراتر از بحث شهرستانی اختصاص یافت که البته در مجموع نگاه ما رشد و توسعه کل استان بود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید برنامه اقدامات خود را بر اساس چشم‌انداز ۱۴۰۴ استان برای سال جدید تا پایان فروردین ۱۴۰۱ ارائه دهند.

وی تصریح کرد: فرمانداران باید هرچه سریع‌تر مختصات جغرافیایی جهت احداث شهرک‌های گلخانه‌ای هر شهرستان را اعلام کنند تا بتوان هر چه سریع‌تر زیرساخت‌های لازم را آماده نمود.

استاندار گلستان گفت: جمع‌آوری آب‌های سطحی در استان یکی از موضوعات پراهمیت است و با توجه به منابع ملی موجود در این زمینه باید مطالعات شهرستانی انجام شود و اکنون با توجه به مطالعات شهرستانی صورت گرفته برخی شهرستان‌ها تلاش داریم هر چه سریع‌تر اعتبارات مورد نظر جذب گردد.

زنگانه تاکید کرد: در حوزه زنجیره تولید تا صادرات و ایجاد پایانه صادراتی مجوزهای آن باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود و صدور مجوزهای بی‌نام برای برخی پروژه‌ها می‌تواند تمایل سرمایه‌گذاران را به حضور در استان افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان فروردین ماه تمامی بانک‌های ذیل شورای هماهنگی بانک‌ها موظفند همکاری لازم را خود را در مسیر توسعه استان اعلام کنند.

وی افزود: باید بسته‌های اقتصادی را برای تعامل با هلدینگ‌های بزرگ آماده کنیم و به گونه‌ای نباشد که پروژه‌هایی با موقعیت مناسب‌تر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد باقی پروژه‌ها بر زمین بماند.

وی ادامه داد: دستگاه.های اجرایی استان با بیش از هزار و ۷۰ میلیارد ریال کسری اعتبارات در حوزه جاری مواجه بودند که اعتبارات مناسبی جذب شد تا رضایت‌مندی کارکنان در شب عید حاصل شود.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x