چمران: ایجاد شغل برای معتادان بهبود یافته ضروری است

به گزارش خبرنگار نخ نیوز، مهدی چمران روز شنبه در مراسم افتتاح سه مجتمع تربیتی، آموزشی، درمانی یاورشهر گفت: بحث تربیتی و تربیت نسل زمان خود و آینده بسیار مهم است؛ چنانکه پیامبر اسلام(ص) هم برای تربیت انسانها مبعوث شد.

وی افزود: در آغاز هفته وحدت باید به بحث تربیتی که در شهرداری تهران گوشه ای از آن را دنبال کردیم، اشاره کنیم و امیدواریم در این موضوع به جایگاه خوبی برسیم.

چمران ادامه داد: قرارگاهی در حوزه آسیب های اجتماعی ایجاد شد تا بحث معتادان متجاهر که از مشکلات شهر بود و برای نسل‌های جوان ما بدآموزی داشت را جمع آوری کنند؛ بخشی از این مساله به عهده شهرداری گذاشته شد و امروز شاهدیم که وعده های داده شده تحقق یافته است؛ در مسائل تربیتی جوانان، زنان و میانسالان کارهای خوبی انجام شده تا این افراد از این ورطه هولناک بیرون بیایند و در مسیر زندگی سالم قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه تلاش دشمن در ازدیاد آسیب های اجتماعی و گسترش اعتیاد است، افزود: شایسته است که بیشتر تلاش کنیم و از کسانی که در این مسیر همکاری می کنند، تشکر کنیم و باید بعد از آموزش و تربیت، کاریابی برای آنها صورت پذیرد، چون در غیر اینصورت به حالت اول خود باز می گردند.

همچنین مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: اجرای پروژه‌ها و زیرساخت‌های اجتماعی برای شهر تهران ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

احمد احمدی صدر تاکید کرد: با توجه به مقام والای انسان و نگاه مترقی دین به ظرفیت والای انسان و همچنین فرمایش مقام معظم رهبری که عنوان کردند به آسیب های اجتماعی به گونه ای نگاه کنید که گویی این آسیب در خانواده شما روی داده است؛ شهردار تهران به گفتمانی در این زمینه توجه کردند که باید در سال های گذشته به آن توجه می شد.

وی افزود: تا پیش از این سه هزار ظرفیت در یاورشهرها ایجاد شده بود و امروز یاور شهر ویژه معلولان با ظرفیت ۱۰۰ نفر، یاورشهر هشت ویژه زنان اعصاب و روان با ظرفیت ۱۵۰ نفر و یاور شهر ۹ حداقل با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ نفر در فاز اول و در فاز دوم که مراسم کلنگ زنی آن انجام می شود، دو هزار و ۵۰۰ نفر به این ظرفیت افزوده می شود.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران ادامه داد: با مدیریت و تاکید شهردار پایتخت و اهتمام ویژه معاون اجتماعی و فرهنگی و همکاری معاونت فنی و عمرانی این مراکز ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره مدیریت شهری اعتقاد بر این است که تنها نباید به توسعه کالبدی شهر توجه کرد، بلکه پروژه های اجتماعی و ایجاد زیرساخت های اجتماعی برای پایتخت ارزش افزوده ایجاد می کند.

ادامه دارد…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا