تلاش ۲۴ ساعته کادر سلامت آمار فوتی کرونا را به صفر رساند/حماسه‌آفرینی مردم در واکسیناسیون

به گزارش پنجشنبه نخ نیوز از وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی که در صدر یک هیات عالی رتبه به عراق سفر کرده، درخصوص نخستین روز بدون فوت کرونا، افزود: خدا را شاکر هستیم که پس از دو سال جهاد شبانه‌روزی و جانفشانی کادر سلامت کشور و تقدیم شهدای گرانقدر مدافع سلامت، امروز خبر مسرت بخش صفر شدن آمار فوت کرونا را شنیدیم. 

وی اظهار داشت: با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران که حتی در شرایط بحرانی کرونا نیز ادامه داشت، دانشمندان ما با همت شبانه‌روزی توانستند واکسن کرونا را در داخل کشور تولید کنند، به طوری که در حال حاضر ۶ مرکز تولید واکسن کرونا در کشور فعالیت دارند.

مردم ایران در واکسیناسیون کرونا، یک حماسه آفریدند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: مردم قهرمان ایران در واکسیناسیون کرونا مشارکت گسترده داشتند و حماسه‌ای ملی رقم زدند، چرا که واکسیناسیون اکثریت مردم باعث شد ایمنی قابل توجهی در برابر این ویروس ایجاد شود.

عین اللهی تصریح کرد: در شرایط کنونی، بسیاری از کشورهای مدعی، با آمار ابتلا و مرگ و میر بالایی روبرو هستند، درحالی‌که در  جمهوری اسلامی ایران این آمار به صفر رسیده است. این موفقیت و دستاورد بزرگ را  به رهبر معظم انقلاب اسلامی تبریک می گویم، زیرا راهنمایی ها و تدابیر حکیمانه ایشان بسیار موثر و راهگشا بود. همچنین به رییس جمهور  انقلابی کشورمان و اعضای کابینه مردمی شان تبریک می گویم، چرا مدیریت کرونا با کار جمعی صورت گرفت.

عین اللهی ضمن تبریک به مردم همیشه در صحنه ایران، بیان کرد: مردم ایران، این پیروزی را نیز به کارنامه درخشان سایر پیروزی ها از جمله  دفاع مقدس، ضمیمه کردند. امیدوارم این قدرت و همدلی بتواند کمک کند تا بر تمام مشکلات فائق آییم.

براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی ۲۴ ساعت گذشته، هیچ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور فوت نکرده است، این آمار پس از ۲ سال و ۱۰۰ روز مشاهده شده است و اکنون مجموع جانباختگان کرونا به ۱۴۱ و ۳۱۸ نفر و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۴۴۳ نفر رسید.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۴۳ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۹۱۹ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۳۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۹۹۵ دُز رسید.

اکنون ۲۵۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز و نارنجی وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا