زلنسکی: غیرممکن است که ترامپ تهدید پوتین را متوجه نشده باشد

رئیس جمهوری اوکراین گفت، با توجه به میزان اطلاعاتی که دونالد ترامپ از رهبر روسیه در اختیار داشت، جای تعجب است که همچنان به تحسین رئیس جمهوری روسیه حتی پس از حمله به اوکراین ادامه داده است.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از پایگاه خبری هیل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای با فرید زکریا از شبکه سی ان ان گفت: معتقدم که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا خیلی وقت داشت تا متوجه شود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حقیقا کیست.
وی افزود: به نظر من ترامپ آنقدر جایگاه بالایی داشت که غیرممکن است متوجه نشده باشد که پوتین از نظر ارزشی برای مردم خود آمریکا نیز یک دشمن محسوب می‌شود. ترامپ همه توان و قدرت این کشور از اطلاعات گرفته تا داده‌ها را برای ایجاد یک پروفایل روانشناختی در اختیار داشت.
زلنسکی تصریح کرد: رفتار ترامپ حتی پس از آغاز حمله تمام عیار روسیه به اوکراین برایم بسیار تعجب‌آور بود.
وی گفت: احتمالا ترامپ به این اتفاق برای ترویج سیاست داخلی‌اش و برای اینکه نشان دهد آماده است تا با رئیس جمهور روسیه به یک درک و تفاهم برسد، نیاز داشت.
رئیس جمهور اوکراین تصریح کرد: از نظر ترامپ اوکراین فاصله بسیار زیادی با آمریکا دارد. اما هیچ فاصله‌ای وجود ندارد که این جنگ نتواند آن را پوشش ندهد. به همین خاطر معتقدم که ترامپ نباید تنها به نتایج خوشایند این اتفاق نگاه کند بلکه باید مسائل ناخوشایند این اوضاع را نیز در نظر بگیرد.
ترامپ در ابتدا اقدامات نظامی پوتین را که منجر به این حمله در فوریه سال جحاری میلادی شد به عنوان اقدامی “نبوغانه” و “زیرکانه” تحسین کرد؛ اظهاراتی که حتی خشم و عصبانیت برخی از اعضای حزب جمهوری خواه را نیز برانگیخت.
کوین مک‌کارتی، قانون‌گذار جمهوری خواه از ایالت کالیفرنیا و رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا این اظهارت ترامپ را رد کرد و لیز چنی، قانون‌گذار جمهوری‌خواه از ایالت وایومینگ گفت: تحسین رئیس جمهور روسیه توسط ترامپ به دشمنانمان کمک می‌کند.
پس از حمله روسیه به اوکراین، ترامپ گفت از اینکه پوتین دستور این حمله را صادر کرده بسیار متعجب شده و فکر می‌کرده که زمانی که پوتین نیروهایش را به مرز فرستاده بود، در حال مذاکره بود.     

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا