جهان شاهد کشتار بی رحمانه قریب به ده هزار انسان بی دفاع است

جمعی از استادان دانشگاه‌های تهران به نیابت از جامعه نخبگی جمهوری اسلامی ایران، در نامه‌ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن تقبیح جنایات رژیم صهیونیستی، اعتراض شدیداللحن خود را از ادامه نسل کشی رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند.
به گزارش نخ نیوز به نقل از سازمان بسیج اساتید کشور، در متن این نامه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای آنتونیو گوترش
دبیرکل سازمان ملل متحد
عالیجناب؛
این نامه را به منظور ابراز نگرانی و تاثر عمیق اساتید دانشگاه ها و جامعه نخبگی ایران نسبت به تجاوزات و جنایات وحشیانه در حال ارتکاب از سوی رژیم اشغالگر  در سرزمین فلسطین اشغالی و درخواست مداخله مسئولانه جنابعالی و مجموعه سازمان ملل متحد برای توقف تجاوز و پاسخگوکردن متجاوزان اشغالگر می نویسیم.
اکنون بیش از  ۲۳ روز است که مردم مظلوم غزه زیر شدیدترین بمباران ها و موشک باران های غاصبان وحشی سرزمین های اشغالی فلسطین قرار داشته و جهان شاهد کشتار بی رحمانه قریب به ده هزار انسان بی دفاع اعم از زن و کودک می باشند. در این مدت همه اصول انسانی، حقوق بشری و قواعد نظامی زیر پا گذاشته شد و قلب میلیاردها انسان از این همه جنایت و خیانت بدرد آمد. آنچه در این میانه دردناک تر رنجی است که مردم مجروح و گرسنه غزه می کشند، حمایت بی شرمانه دولت آمریکا و برخی از دول اروپایی از متجاوزان و سکوت مجامع بین الملل است.
از این رو، ما جمعی از استادان دانشگاه های تهران به نیابت از جامعه نخبگی جمهوری اسلامی ایران، ضمن تقبیح جنایات رژیم صهیونیستی، اعتراض شدیداللحن خود را از ادامه این نسل کشی اعلام داشته و مراتب زیر را اعلام می داریم:
روند کودک کشی و نسل کشی در غزه را در اسرع وقت متوقف نموده و از ادامه قتل و عام زنان و کودکان و یک فاجعه انسانی هولناک جلوگیری به عمل آید.
 اقدامات لازم در ارسال کمک های انسان دوستانه به ویژه دارو، غذا، آب، سوخت و برق به مردم مظلوم غزه به طور عاجل به عمل آمده و تنگه رفع و سایر مبادی کمک رسانی باز گشایی گردد.
رژیم اشغالگر صهیونیستی خاصه دولت خونخوار نتانیاهو و حامیان غربی اش از جمله رئیس جمهور آمریکا به دلیل جنایت جنگی و نقض همه قوانین و هنجارهای حقوق بین الملل و حقوق بشری در یکی از محاکم بین المللی محاکمه و به اشد مجازات محکوم گردد.
از روند غصب مستمر اراضی فلسطین، کشتارهای دسته جمعی، تخریب خانه‌ها و مزارع مردم، دستگیری و شکنجه صاحبان اصلی سرزمین های اشغالی، هتک حرمت مکرر مقدسات اسلامی از جمله مسجدالاقصی جلوگیری به عمل آمده و حق دفاع مشروع فلسطینان به رسمیت شناخته شود.
با صدور قعطنامه ای حقوقی از ادامه جانبداری بی قید و شرط کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا از رژیم اشغالگر قدس و نادیده گرفتن حقوق مردم فلسطین ممانعت به عمل آورده و برای همیشه حامیان مالی، تسلیحاتی و سیاسی این رژیم منحوس، همدست و معاونت در جرم و جنایت علیه مردم فلسطین و منطقه محسوب شود.
بار دیگر تاکید می نمایم تنها راه حل این مساله، پایان بخشیدن به اشغال و به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت مردم مظلوم فلسطین و تحقق تشکیل دولت مستقل فلسطینی در تمام آن سرزمین به پایتختی قدس شریف  است. چراکه صلح پایدار منوط به پایان تجاوز و اشغال می باشد.
در پایان ضمن تحسین مواضع قاطعانه جنابعالی در محکومیت تجاوز به غزه، بار دیگر مسئولیت سازمان ملل متحد و شخص دبیرکل در حمایت از مردم مظلوم اقصی نقاط جهان بویژه فلسطین را گوشزد کرده و یادآور می شویم هر گونه کوتاهی و قصور در این زمینه سبب گستاخی و سنگین تر شدن پرونده سیاه و طولانی صهیونیزم و استکبار در ارتکاب شنیع ترین و شدیدترین جنایات بین المللی می گردد. چراکه بی تردید اگر سکوت رضایت آمیز نهادها و مجامع بین المللی در جنایت دیریاسین، کشتار صبرا و شتیلا، حمله به غزه در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۴ نبود امروز شاهد این فاجعه انسانی و جنایت هولناک علیه بشریت و صلح نبودیم.
اساتید دانشگاه های تهران
هشتم آبان ماه ۱۴۰۲

مطالب مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x