۳۰ هزار متقاضی فرزندخواندگی در کشور/ سالانه یکهزار و ۵۰۰ کودک قابل واگذاری است

به گزارش روز سه شنبه نخ نیوز از سازمان بهزیستی کشور، محمد نصیری در آیین بازدید هیئت فنی دپارتمان زنان، جوانان و افراد دارای معلولیت آفریقای جنوبی از دستاوردهای سازمان بهزیستی کشور افزود: سازمان بهزیستی کشور براساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، کودکانی که در حال مخاطره هستند و سرپرستی ندارند را تحت پوشش خود دارد که شیرخوارگاه شبیر یکی از ۶۵۰ مرکز نگهداری کودکان در ایران است.

وی با بیان اینکه در حوزه کودک، اصلی‌ترین برنامه سازمان بهزیستی کشور حمایت و بازگردادن کودک به خانواده است، افزود: در صورتی که امکان بازگرداندن وجود نداشته باشد، خانواده جایگزین انتخاب می‌شود و اگر کودک شرایط بازگشت به خانه و یا خانواده جایگزین نداشته باشد، وارد شیرخوارگاه و مراکز نگهداری از کودکان و نوجوانان می‌شوند.

نصیری، حمایت از بانوان سرپرست خانوار را یکی دیگر از اقدامات حوزه اجتماعی برشمرد و گفت: تاکنون ۲۸۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که امورات مسکن و اشتغال آنها راهبری می‌کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه اورژانس اجتماعی ۱۲۳ را مرکزی بی‌بدیل در دنیا معرفی کرد و گفت: اورژانس اجتماعی مداخله سیار را در حوزه کودک‌آزاری، خشونت خانگی، معلول‌آزاری و همسرآزاری انجام می‌دهد به عبارتی اورژانس اجتماعی برای بیماری اجتماعی که مخل ساختار خانواده است با محوریت حفظ کیان خانواده درنظر گرفته شده است.
 

شبکه مشاورین زنان و خانواده در دولت سیزدهم

«نرجس بختیارخلج» مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده در این دیدار با بیان اینکه وزارت متبوعه در ارائه خدمات خود با ۷۰ درصد جامعه در ارتباط است، عنوان کرد: شبکه مشاورین زنان و خانواده را در دولت سیزدهم احیا کردیم که بر سیاست‌گذاری، نظارت، راهبری و مطالبه‌گری تاکید داشته باشند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در حوزه اشتغال جامعه هدف گسترده‌ای تحت پوشش هستند، یادآور شد: درخصوص زیست‌بوم اشتغال، تجارب موفق کارآفرینی و امکان ایجاد مشاغل خانگی ظرفیت‌های ارزشمندی برای تبادل تجربیات با هیئت فنی دپارتمان زنان، جوانان و افراد دارای معلولیت آفریقای جنوبی داریم.

براساس این گزارش، «میکاته کو ملولکه» مدیرکل دپارتمان زنان، جوانان و افراد دارای ناتوانی، «رولانی کومالو» مدیر روابط بین‌الملل، «کاساندرا نیاتی» معاون مدیر در امور توانمندسازی زنان، «اولتمن فوری» معاون مدیر در توسعه امور جوانان و «گیل موتلونگ» دستیار مدیر در حقوق افراد دارای ناتوانی از اعضاء هیئت فنی دپارتمان زنان، جوانان و افراد دارای معلولیت آفریقای جنوبی بودند که به ایران سفر کردند.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x