پایان کار مشاور ویژه گوترش در امور لیبی/سازمان ملل دنبال جایگزین است

سازمان ملل اعلام کرد که مشاور ویژه دبیرکل این سازمان در امور لیبی، پست خود را امروز (شنبه) ترک خواهد کرد.

 به گزارش نخ نیوز، به نقل ازسایت شبکه خبری روسیا الیوم، فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در جریان کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم تا در اسرع وقت یک فرد را برای انجام وظایفی که استفانی ویلیامز، مشاور دبیرکل این سازمان در امور لیبی انجام می‌دهد به طور موقت معرفی کنیم، اما در حال حاضر کسی را برای معرفی در نظر نداریم.
فرحان حق در ادامه تاکید کرد، نمایندگی سازمان ملل در لیبی فعال است و مسئولیت آن فعلا برعهده “ریزدون زنینگا” است و او تا زمانی که شخص دیگری معرفی نشود در این سمت باقی خواهد ماند.
وی همچنین تصریح کرد، سازمان ملل امیدوار بود که بتواند دوره فعالیت ویلیامز را تا بعد از ماه ژوئیه تمدید کنند، اما مشخص شد که او تعهدات دیگری دارد.
معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت: ما به جست و جوی جانشینی برای ویلیامز ادامه خواهیم داد و شما مطمئناً می‌دانید که او تا چه میزان کار بزرگی انجام داده است تا اطمینان حاصل شود که لیبی دارای موسسات یکپارچه است و سازمان‌های آن با یکدیگر همکاری می‌کنند.
فرحان حق در ادامه تاکید کرد، همواره فراز و نشیب‌هایی در راستای این تلاش‌ها وجود خواهد داشت و ویلیامز هر کاری می‌تواند انجام می‌دهد تا راهکاری ایجاد شود.
ویلیامز در دسامبر ۲۰۲۱ به عنوان مشاور دبیرکل سازمان ملل منصوب شد و از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ به عنوان سرپرست نمایندگی سازمان ملل و رئیس مأموریت پشتیبانی این سازمان در لیبی فعالیت داشت.
اعتراض روسیه
روز پنجشنبه، شورای امنیت سازمان ملل در جریان نشستی درباره لیبی، تصمیم گرفت ماموریت سازمان ملل را برای یک دوره سه ماهه، یعنی تا اکتبر ۲۰۲۲ تمدید کند.
در این قطعنامه از آنتونیو گوترش، دبیرکل خواسته شده بود که فوراً یک نماینده ویژه برای لیبی تعیین کند. 
همچنین از دبیرکل سازمان ملل درخواست شد که هر ۳۰ روز یکبار گزارشی را به شورای امنیت ارائه کند.
نماینده روسیه در جلسه شورای امنیت تمدید کار استفانی ویلیامز، مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل را محکوم کرد  و گفت که انتصاب وی از سوی شورای امنیت مناسب نبوده، است.
وی خواستار آن شد که آنتونیو گوترش نامزد شایسته و معتبری را برای سمت نماینده ویژه خود در لیبی و رئیس مأموریت پشتیبانی سازمان ملل متحد در لیبی معرفی کند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x