هشدار تل‌آویو درباره اقدام نظامی علیه لبنان درصورت عقب‌نشینی نکردن نیروهای الرضوان از مرز

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد: اسرائیل در پیامی به آمریکا نسبت به اقدام نظامی در صورت خارج نشدن نیروهای الرضوان از مرز شمالی هشدار داده‌است.
به گزارش نخ نیوز، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: «اسرائیل در پیامی به ایالات متحده آمریکا نسبت به اقدام نظامی در صورت خارج نشدن نیروهای الرضوان وابسته به حزب‌الله لبنان از مرزهای شمالی هشدار داد.»
نیروی رضوان مهمترین تیپ رزمی حزب‌الله است.
در این گزارش به نقل از منابع اسرائیلی که نامشان فاش نشده، آمده‌است: «تل‌آویو متوجه عقب‌نشینی جزئی نیروهای الرضوان از منطقه مرزی شد، اما این کافی نیست، زیرا لازم است آنها به آن سوی رودخانه لیطانی بازگردند».

به گفته همین منابع، «تهدید شلیک موشک‌های ضد زره و موشک‌های نقطه زن علیه مناطق اسرائیلی در حال افزایش است».
یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز جمعه گفت: «اگر توافقی حاصل نشود که در آن حزب‌الله به حق اسرائیلی‌ها برای زندگی در امنیت احترام بگذارد، ما مجبور خواهیم شد با زور امنیت را تحمیل کنیم.»
وی در رجزخوانی خود افزود: در صورت حاصل نشدن توافق دیپلماتیک، اسرائیل با اقدام نظامی امنیت را به منطقه مرزی با لبنان باز می‌گرداند.
گالانت ادامه داد: تا زمانی که جنگ در جنوب (اشاره به غزه) ادامه دارد، در شمال هم (اشاره به مرز لبنان) درگیری وجود دارد، اما ما این را برای مدت طولانی نمی‌پذیریم.
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست روز جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی در پایان ماه گذشته به دولت آمریکا اطلاع داد که دست نیافتن به توافق با حزب‌الله لبنان در هفته‌های آینده ارتش اشغالگر را مجبور به آغاز جنگ علیه لبنان خواهد کرد.
این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی و اسرائیلی نوشت که ایالات متحده در تلاش است تا از آغاز یک جنگ گسترده در لبنان جلوگیری کند، به ویژه با تشدید هشدارهای اسرائیل مبنی بر اینکه «زمان برای دیپلماسی در حال اتمام است».
منابع این روزنامه تاکید کردند که رژیم صهیونیستی به انعقاد توافق با حزب‌الله در پایان ماه جاری چشم دوخته بود و اسرائیلی‌ها در آن زمان ضرب الاجل دقیقی برای آغاز تشدید تنش نظامی تعیین نکردند.
این در حالی است که حملات روزانه اشغالگران به خاک لبنان ادامه دارد و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند، در حالی که حزب‌الله در حال انجام عملیات نظامی علیه ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌های صهیونیست نشین مرزی است.
این تحولات مرزی مصادف است با ادامه جنگ اشغالگران در نوار غزه که از ۷ اکتبر گذشته آغاز شده‌است.
رویترز اخیرا به نقل از مقامات لبنانی نوشت که حزب‌الله ایده‌های اولیه آمریکا برای آرام کردن درگیری‌های جاری با اشغالگران در آن سوی مرز را رد کرد که شامل عقب‌نشینی مبارزانش از مرز می‌شد، اما حزب‌الله همچنان از دیپلماسی برای اجتناب از ورود به یک جنگ همه جانبه استقبال می‌کند.
آموس هوکشتاین، فرستاده ویژه آمریکا در لبنان، تلاش‌های دیپلماتیک را با هدف اجتناب از تشدید تنش و بازگرداندن ثبات در مرزهای جنوبی لبنان رهبری می‌کند.
یک مقام ارشد لبنانی که از مواضع حزب‌الله آگاه است، گفت: «حزب‌الله آماده شنیدن است»، اما در عین حال تأکید کرد که این حزب ایده‌های ارائه شده توسط هوکشتاین در سفر هفته گذشته خود به بیروت را غیرواقعی می‌داند.
موضع حزب‌الله این است که به شلیک موشک به سمت ارتش اشغالگر و مواضع صهیونیستی تا رسیدن به آتش‌بس جامع در نوار غزه ادامه دهد.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x