تزریق پایین واکسن کرونا شرایط را در کشور بدتر می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت نخ نیوز، محسن زهرایی در تشریح  وضعیت کنونی کشور در زیرسویه امیکرون افزود: اگر آمار واکسیناسیون در کشور روند صعودی نداشته باشد باید منتظر باشیم این موج بخشی زیادی از جامعه را درگیر کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کل تزریق واکسن کرونا در کشور به ۱۰۰ هزار تزریق در روز نمی‌رسد و دز سوم به سختی به ۱۰۰ هزار دز رسیده است. 

زهرایی خاطرنشان کرد: این آمار واکسیناسیون کرونا در کشور کافی نیست و با این تعداد کم از موج عقب هستیم و باید آمار تزریق واکسن کرونا را به ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دز در روز برسانیم. 

وی ادامه داد: در موج هفتم کرونا هم آمار ابتلا روند افزایشی دارد و اکنون مهمترین هدف ما کنترل آمار مرگ و میر این نوع ویروس کروناست.

زهرایی اظهار داشت: با انجام واکسیناسیون گسترده در کشور، سویه امیکرون در پیک ششم عملا آمار بالایی از ابتلا به این سویه را شاهد بودیم اما مرگ و میر آن خوشبختانه بالا نبود.

براساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۷۹۵ نفر رسید و ۱۰۵۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۴۴۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۳۵۹ هزار و ۴۸۹ نفر رسید. تا کنون هفت میلیون ۷۵ هزار و ۹۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۲۸۳ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۶۹۵ نفر دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۶۲ هزار و ۵۲۱ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۲ میلیون و ۹۷۹ هزار و ۴۹۹ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۱۰۶ هزار و ۹۲۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

اکنون ۵۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۹۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x