امارات: تشدید تنش در اوکراین به نفع نظام بین‌المللی نیست/ راهکار مسالمت آمیز ضروری است

مشاور رئیس دولت امارات در امور دیپلماتیک خواستار راهکار مسالمت‌آمیز فوری برای بحران اوکراین شد و آن را امری ضروری خواند.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از صدی البلد، انور قرقاش، مشاور رئیس دولت امارات در امور دیپلماتیک در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت، توافق صادرات غلات که مسکو و کی‌یف در استانبول امضا کردند،گامی مثبت در جنگ تلقی می‌شود.
وی ضمن تاکید بر لزوم دستیابی به راهکار سیاسی برای بحران اوکراین این توافق را “دستاوردی مثبت برای دیپلماسی ترکیه” خواند.
قرقاش همچنین تصریح کرد،تشدید تنش به نفع نظام بین‌المللی نیست و راهکار مسالمت‌آمیز فوری، امری ضروری است.
روز جمعه توافقی با حضور روسیه و اوکراین و تحت نظارت سازمان ملل در ترکیه درباره صادرات غلات و محصولات کشاورزی اوکراین از طریق دریای سیاه امضا شد؛ مساله‌ای که امیدواری‌ها را برای کاستن از بحران جهانی غذا ناشی از حمله روسیه به اوکراین افزایش داده است.
محاصره بنادر اوکراین توسط یگان نیروی دریای سیاه روسیه از زمان آغاز حمله این کشور باعث کاهش تامین غلات در سراسر جهان و افزایش بهای آن در سطح دنیا شده است.
غرب، روسیه را مسئول بحران غذایی در جهان می‌داند اما مسکو این مساله را رد می‌کند و تاثیر تحریم‌های غربی را باعث کاهش صادرات مواد غذایی و کودهای کشاورزی اعلام کرده است.
حمله روسیه به اوکراین از ۲۴ فوریه آغاز شده و به رغم تلاش‌های غرب برای به شکست کشاندن روسیه در این نبرد از طریق تحریم‌های سخت اقتصادی همچنان ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا