همکاری‌ اقتصادی ابوظبی-تل‌آویو در ۶ کشور آفریقایی

طبق گزارش رسانه‌های عبری امارات و رژیم صهیونیستی درباره همکاری در برخی پروژه‌ها در قاره آفریقا توافق کردند.

به گزارش نخ نیوز، روزنامه “یسرائیل هیوم” درباره همکاری‌ها میان رژیم صهیونیستی و امارات به ویژه در برخی پروژه‌ها در قاره آفریقا نوشت، این ابتکارعملی است که وزارت خارجه‌های دو طرف در پیش گرفتند و در حال حاضر این وزارتخانه‌ها روی ایجاد یک بانک اطلاعاتی مشترک میان شرکت‌های اماراتی و اسرائیلی کار می‌کنند.
این روزنامه در ادامه نوشت، پس از تحقیقی بازاریابی تصمیم گرفته شد که پروژه‌های مشترک بر دو گروه از حوزه‌ها یعنی کشاورزی و آب، و ارتباطات و دیجیتال متمرکز باشند.
یسرائیل هیوم درباره این توافق جدید نوشت، این توافق مرحله دیگری از توسعه سریع روابط اقتصادی دو طرف بوده و پس از امضای توافقنامه‌های ابراهیم (عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی) ظرف یک سال حجم معاملات تجاری میان ابوظبی و تل‌آویو تا ۴۳۸ درصد افزایش یافته و به ۳.۷ میلیارد شکِل رسید و پیش‌بینی می‌شود این عدد در چند سال آینده به چند میلیارد دلار در سال برسد. همچنین دو طرف در چارچوب عادی‌سازی روابط، مه گذشته نیز یک توافقنامه برای تجارت آزاد امضا کردند.
به نوشته یسرائیل هیوم، در چارچوب این پروژه مشترک، وزارت خارجه‌های دوطرف شرکت‌های خود را برای درج در بانک اطلاعاتی مشترک طبق استانداردهایی که از قبل تعریف کرده بودند، معرفی خواهند کرد، این بانک اطلاعاتی نتیجه یک افشای متقابل است که امکان پیشبرد پروژه‌های مشترکی در قاره آفریقا را فراهم خواهد کرد و در این بانک هر شرکتی ظرفیت و توان خود را به نمایش خواهد گذاشت، همچنین وزارت خارجه اسرائیل و همتای اماراتی آن به شرکت‌های یاد شده برای فعالیت در کشورهای آفریقایی کمک خواهند کرد.
این روزنامه در پایان نیز نوشت، این پروژه در شش کشور آفریقایی اوگاندا، کنیا، نیجریه، غنا، ساحل عاج و سنگال که بر اساس معیارهایی چون میزان توانایی پیشبرد منافع تجاری، پختگی سیاسی، پروژه‌های در دستور کار و دیگر موارد انتخاب شدند، متمرکز خواهد بود، همچنین درخواست‌ها برای اجرای پروژه‌های اقتصادی در این کشورها با اولویت‌های شرکت‌های اماراتی و اسرائیلی بررسی شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا