خروج شتابزده نخست‌وزیر انگلیس از کنفرانس اقلیمی

نخست‌وزیر انگلیس که برای شرکت در کنفرانس اقلیمی به شرم الشیخ مصر رفته بود و به عنوان سخنران روی سن قرار داشت، بعد از مراجعه یکی از کارکنانش و زمزمه مطلبی در گوشس به سرعت و شتابزده محل را ترک کرد.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، تصاویر ویدیویی که «لئو هیکمن» از وب‌سایت خبری «کربن‌بریف» که روی اخبار اقلیمی تمرکز دارد منتشر کرده است، نشان می‌دهد «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه در مراسمی با حمایت سازمان ملل تحت عنوان «کوپ۲۷» (COP۲۷) در مصر شرکت کرده بود اما به سرعت از آنجا خارج شد.
براساس این تصاویر، دستیاران نخست‌وزیر انگلیس روی سن می‌روند و مطلبی را در گوش سوناک زمزمه می‌کنند. در حالی که سوناک همچنان نشسته بود، حدود دو دقیقه بعد کارمند دیگری به او نزدیک می‌شود و بعد از آن سوناک به سمت در خروجی حرکت کرد و در نزدیکی در خروجی تقریبا دوید.
دفتر نخست‌وزیری انگلیس هنوز توضیحی درباره این پیشامد نداده و مشخص نیست که چه نکته‌ای به ریشی سوناک در سن سخنرانی گفته شده است. با این حال برخی از رسانه‌های محلی گزارش دادند که ریشی سوناک احتمالا برای آماده‌ کردن سخنرانی خودش در عصر همان روز از آنجا بیرون رفت. البته این سخنرانی اصلا انجام نشد.  
ریشی سوناک هندی‌الاصل که به تازگی نخست‌وزیری را از لیز تراس تحویل گرفته، اولین حضور بین‌المللی خود را در نشست اقلیمی مصر رقم زد. او با شماری از سران دولت‌ها دیدار داشت و به گرمی مورد استقبال نخست‌وزیر تازه منصوب شده سوئد قرار گرفت.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا