بهره‌برداری از طرح میان‌مدت غدیر برای تامین آب خوزستان در هفته‌ها آینده

به گزارش خبرنگار اقتصادی نخ نیوز، «فیروز قاسم‌زاده» در جمع خبرنگاران افزود: طرح غدیر یکی از طرح‌های تأمین آب برای استان خوزستان است که پرونده آن از حدود ۱۰ سال پیش باز است.

وی ادامه داد: زمان بر بودن آن و مشکلاتی که پارسال اتفاق افتاد، سبب شد «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیروی دولت سیزدهم از همان روزهای نخست آغاز بکار با برگزاری جلسه‌های متعدد طرح میان‌مدت برای آن در نظر بگیرد.

سخنگوی صنعت آب کشور خاطرنشان کرد: بر این اساس طرح میان‌مدت در ۳ جبهه کاری فعالیت خود را آغاز کرد و آبرسانی از دز نیز به طرح اضافه شد.

قاسم‌زاده گفت: ابتدا مقرر بود طرح ۶ساله به سرانجام برسد که با اصرار وزیر نیرو نسبت به افزایش جبهه‌های کاری اقدام شد و تجهیزات موردنیاز آن از داخل تأمین شد.

وی ادامه داد: بر این اساس برنامه زمان‌بندی اصلاح و مقرر شد ۱۰ماهه به اتمام برسد که با فعالیت‌هایی که انجام شده احتمال دارد در هفته‌های آینده این طرح به بهره‌برداری کامل برسد.

سخنگوی صنعت آب افزود: طرح میان‌مدت غدیر ۲۴ مترمکعب آبی را که قرار بود در طرح بلندمدت تا افق ۱۴۲۵ تأمین کند برای خوزستان تأمین خواهد کرد و مردم از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x