افزایش ۵ برابری مبتلایان کرونا در خراسان جنوبی/ مردم واکسن بزنند

غلامرضا شریف‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار نخ نیوز افزود: از نیمه اردیبهشت امسال تا اوایل تیر روزانه به‌طور متوسط کمتر از پنج مورد ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد و از چهارم تیر ماه این آمار افزایش یافت.

وی با بیان اینکه این روند افزایشی در ۲ هفته اخیر ادامه داشته است گفت: براساس نتایج ۹۲ آزمایش PCR جدید در شبانه‌روز گذشته ۳۷ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند که شامل ۶ مورد بستری و ۲۸ مورد سرپایی است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: همچنین در این مدت ۶۶ آزمایش سریع (RT) انجام شد که از این طریق هم ۴۴ بیمار شناسایی شدند و ۶۷ درصد کل آزمایشات سریع را شامل می‌شود.

وی گفت: بنابراین از مجموع ۱۵۸ آزمایش تشخیص کرونا در شبانه‌روز گذشته ۸۱ بیمار جدید شناسایی شدند که بیشترین آمار همه‌گیری در هفته‌های اخیر است.

شریف‌زاده بیان کرد: در حال حاضر ۲۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند که تست کرونای ۱۳ نفر مثبت بوده و یک نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

وی افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته نیز فوت ناشی از این بیماری در استان ثبت نشد و مجموع موارد فوتی هزار و ۴۴۸ نفر ثابت ماند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در هفته‌های اخیر گفت: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا چنانچه افراد بالای ۱۲ سال تاکنون واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند هرچه سریعتر برای واکسیناسیون اقدام کنند.

وی بیان کرد: همچنین افرادی که ۶ ماه از تزریق دز سوم واکسن آنان گذشته است با توجه به نقش موثر واکسن در پیشگیری از بیماری برای تزریق دز چهارم اقدام کنند.

شریف‌زاده افزود: تمامی مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت استان در ساعات اداری آماده انجام واکسیناسیون کرونا هستند.

وی گفت: در حال حاضر ۶ نوع واکسن کرونا شامل سینوفارم، برکت، اسپایکوژن، پاستوکووک، فخرا و نورا در سراسر استان تزریق می‌شود و فقط ۲ واکسن آسترازنکا و پاستوکووک پلاس در استان وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا