مازوت سوزی واحدهای تولیدی کشور کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار نخ نیوز، علی سلاجقه چهارشنبه شب در نشست دومین دوره آموزشی مدیران کل ستادی و استانی سازمان حفاظت محیط زیست در مشهد افزود: طبق تاکید رییس جمهوری در شورای سلامت کشور که هفته گذشته برگزار شد، توسعه فرع بر محیط زیست است و محیط زیست یکی از ارکان سلامت کشور به شمار می رود.

وی ادامه داد: به این ترتیب برای حال ناخوش محیط زیست کشور باید راهکارهای جدی اتخاذ کرد و در این راستا باید حفظ محیط زیست به یک مساله درجه یک برای جامعه تبدیل شود.

سلاجقه با تاکید بر برخورد جدی و قاطعانه با مخربان محیط زیست گفت: مسوولان ادارات حفاظت محیط زیست در استان‌ها باید به عنوان ناظر و حاکم مطالبه جبران خسارت و غرامت را از مخربان محیط زیست داشته باشند، بزودی غربال گری پروژه ها آغاز شده و در این راستا دستورالعملی نیز برای ادارات محیط زیست در استانها ابلاغ می شود.

سلاجقه راه اندازی مانیتورینگ ایستگاه های پایش را در تمام استان‌ها ضروری دانست و افزود: همه ادارات کل حفاظت محیط زیست در استان‌ها وظیفه دارند ایستگاه های پایش در تالابها، پسماندها، آلایندگی ها، خروجی دودکش‌ها، پساب و مناطق زیست محیطی راه اندازی کنند، داده های آن را تعیین و مورد ارزیابی و راستی آزمایی قرار دهند.

وی همچنین از راه اندازی سامانه جامع محیط زیست کشور خبر داد و گفت: هنوز بخشهای از این سامانه نیاز به تکمیل دارد که باید هر چه سریع‌تر انجام گرفته تا قابلیت ارزیابی و راستی آزمایی داده ها را داشته باشد.

سلاجقه هدف سازمان حفاظت محیط زیست را ارتقای شاخص‌های زیست محیطی ذکر و بیان کرد: خوشبختانه لایحه “حفاظت از محیط زیست” در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، موارد مربوط به لایحه “ارزیابی” نیز باید هر چه سریعتر جمع بندی و تکمیل شود.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x