تخصیص کد ثنا برای خیران با ثبت‌نام در سامانه‌های مشارکتی قوه قضاییه

به گزارش نخ نیوز از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، اسماعیل حسن‌زاده در ابتدای نشست هم‌اندیشی با مجمع خیرین سلامت کشور که با حضور جمعی از خیران این مجمع برگزار شد افزود: یکی از دلایلی که خیران، قوه قضاییه را برای همراهی انتخاب کردند این است که بزرگترین جامعه هدفی که می‌خواهند به آنها خدمت کنند در مسیر فعالیت‌های قوه قضاییه قرار دارد که اگر اقدامات خداپسندانه و پیشگیرانه به موقع انجام می‌شد شاید مسیر زندگی خیلی از بزهکاران تغییر می‌کرد.

وی به اهمیت مشارکت‌های مردمی در سند تحول قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل قرار گرفتن قوه قضاییه در کنار سمن‌های مردم‌نهاد و خیران این است که ماموریت‌های این قوه با مشارکت‌ها و نهادهای مردمی و در اصطلاح مردمی شدن در قانون اساسی و قوانین عادی کشور آمده است.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی اظهارداشت: قوه قضاییه می‌تواند مستحق و محروم را به نحو مطلوب به خیران معرفی کند تا لایه‌های ضعیف جامعه و حتی افرادی که به علت فقر اقتصادی مرتکب جرم می‌شوند توسط خیران نجات یابند.

حسن‌زاده ادامه داد: اگر نیکوکاران در جایی بخواهند قدم خیری بردارند ولی درگیر مشکلات قضایی می‌شوند، قوه قضاییه در آن بخش‌ها حمایت می‌کند تا مشکلات مانع از انجام امور خیرخواهانه آن‌ها نشود و برخی موانع خیرین در دسترسی به جامعه هدف و ورود به اماکن را رفع خواهد کرد.

وی گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری و کاهش وقوع جرم در جامعه از راهکارها و نظرات اعضا مجامع خیران استقبال و استفاده می‌کند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی در واکنش به طرح موضوع وجود برخی تجهیزات پزشکی کمیاب و لازم برای درمان بیماران در انبارهای سازمان اموال تملیکی توسط یکی از حاضران، اعلام کرد: حتما پیگیری‌های لازم به‌عمل می‌آید تا قطعات و دستگاه‌های پزشکی اگر در این انبارها بلااستفاده مانده در اختیار خیران قرار گیرد تا با کمک آن‌ها تعداد بیشتری از بیمارستان‌ها تجهیز شوند.

حسن‌زاده به اهمیت اطلاع‌رسانی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم تاکید کرد و گفت: در هفته قوه قضاییه اتفاقات خوبی در این زمینه رخ خواهد داد. در همین راستا سامانه‌هایی خریداری شده تا با لینک دادگستری‌های ۳۱ استان ۲۰۰ تا۳۰۰ پیامک پیشگیرانه در یک لحظه برای مردم سراسر کشور ارسال شود.

وی از همه خیریه‌ها و نیکوکاران خواست تا در سامانه‌های «مشارکت قوه قضاییه و سامانه مشارکت‌های مردمی (سجام)» ثبت‌نام کرده و پس از دریافت کد ثنا و احراز هویت گزارش‌های خود را به منظور رفع مشکلات جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی ارسال کنند زیرا تحقق دستور رئیس قوه قضاییه برای رفع مشکلات خیران نیازمند مکانیزم است؛ با کددار شدن خیریه‌ها، گزارش‌های قضایی آنان در کمترین زمان ممکن رصد و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی قوه قضاییه تاکید کرد: بخش بزرگی از جامعه نیازمند خدمات خیران در قوه قضاییه هستند که اگر خدمات خیران به این بخش و قبل از ارتکاب جرم ارائه شود بسیاری از افراد مجرم نخواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا