مخالفت آمریکا و رژیم صهیونیستی با گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل

وزارت خارجه آمریکا مخالفت خود را با گزارش کمیته حقیقت یاب شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره اوضاع فلسطین اعلام کرد.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از شبکه خبری المیادین، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما به شدت با گزارش کمیته تحقیقات شورای حقوق بشر درباره اوضاع در اسرائیل، کرانه باختری و غزه مخالفیم. گزارش این کمیته نوعی “جانبداری است و هیچ فایده‌ای برای تقویت صلح ندارد.”
پرایس از در ادامه مدعی شد که شورای حقوق بشر در مقایسه با اوضاع حقوق بشر در سایر اماکن جهان توجه کمتری به اسرائیل نشان داده است!
وی گفت: “وجود چنین گزارش جانبدارانه‌ای ادامه سیاست طولانی مدت تبعیض ناعادلانه در حق اسرائیل است. ما قبلا از شورای حقوق بشر کناره گیری کردیم و بعد تصمیم گرفتیم به صورت محدود مجددا به آن بپیوندیم تا نقص‌های خود را از جمله این نقص‌ها حل کند. ما برای اصلاحات تلاش خواهیم کرد.”
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش کمیته تحقیقات شورای حقوق بشر “صرفا هدر دادن اموال و تلاش‌های دستگاه های سازمان ملل است نه بیشتر. ”
این وزارتخانه گزارش مذکور را “جانبدارانه، یکجانبه و پر از حس انزجار نسبت به اسرائیل” دانست و مدعی شد که به گزارشات “یکجانبه” قبلی استناد دارد.
کمیته تحقیقات شورای حقوق بشر درباره اراضی فلسطین که بعد از حمله اسرائیل در ماه مه تشکیل شد سه شنبه اولین گزارش خود را منتشر و اسرائیل را مقصر اصلی درگیری فلسطینخواند.
این کمیته اعلام کرد: ادامه اشغال اراضی فلسطین و تبعیض قائل شدن در حق فلسطینی‌ها دو دلیل اصلی تنش‌های مکرر و ادامه این نزاع هستند.
در این گزارش آمده است: مجازات نشدن اسرائیل احساس ناخرسندی و خشم را در میان مردم فلسطین ایجاد می‌کند. مهاجرت اجباری و تهدید به آن و انهدام و ایجاد شهرک‌ها و گسترش آن و خشونت شهرک نشینان و محاصره غزه همگی عواملی هستند که به تکرار خشونت منجر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا