زاخاروا بخش‌هایی از مکاتبات رئیس سابق سازمان جاسوسی انگلیس را فاش کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که مکاتبات رئیس سابق سرویس اطلاعاتی انگلیس، ام‌آی ۶، با مقامات بلندپایه بلوک قدرت دولت بریتانیا و فعالان مدنی فاش شده است.

به گزارش نخ نیوز به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: رسوایی سیاسی داخلی دیگری در لندن رخ داد. مکاتبات رئیس سابق سرویس اطلاعاتی ام‌آی ۶، ریچارد دیرلاو، با مقامات بلندپایه بلوک قدرت دولت بریتانیا و فعالان مدنی فاش شد.
زاخاروا می‌نویسد: پیشینه: بریتانیا در ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ اتحادیه اروپا را ترک می‌کند، مذاکرات طولانی و بسیار دشواری با بروکسل در مورد پارامترهای “جدایی” در جریان است. به گفته تعدادی از مقامات امنیتی به رهبری دیرلاو، نخست وزیر ترزا می بسیار آرام است، برنامه او بسیار “نرم” است، لازم است رئیس کابینه جایگزین شود.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت: “برای مثال، گویتیان پرینس، مشاور دفاعی بریتانیا، می‌نویسد: در حال حاضر من درگیر تلاش‌هایمان برای پایان دادن به توافق وحشتناک خروج از اتحادیه اروپا هستم که نخست‌وزیر می در حال آماده‌سازی آن است. تمام مواد را در اختیار او قرار دهید.”
زاخاروا می‌نویسد: “و در اینجا بخش دیگری از مکاتبات وجود دارد: هدف این است که هرگونه معامله‌ای را که بر اساس نقشه شوم و فاجعه آمیز چکرز انجام می‌شود، مسدود کنیم. در صورت لزوم، حذف نخست وزیر می و جایگزین کردن او با شخصی که مناسب باشد.”
وی افزود:” و فقط چند ماه بعد: فعلاً از شر او خلاص شوید و کار را تمام کنید.” زاخاروا تصریح کرد: صادقانه بگویم، به نوعی با آرمان‌های ظاهرا دموکراتیک سلطنت پارلمانی بریتانیا همخوانی ندارد.
زاخاروا ادامه می‌دهد: کل عملیات تغییر رئیس کابینه توسط “پولهای قدیمی” – تیموتی و مری کلود – اشراف زاده‌هایی که در دهه‌های گذشته در بهشت ​​مالیاتی جرسی ساکن شده‌اند، حمایت می‌شد. خود روزنامه نگاران اعتراف می کنند که یافتن چنین افراد ثروتمند نامحسوسی دشوار است، آنها عمداً از ذکر نام خود در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت پرهیز می‌کنند و در مکاتبات در مورد آنها گفته می‌شود: آنها خود را به خوبی به ویژه در گفتگوهای مخفیانه ثابت کرده‌اند. بنابراین، آنها به طور ایده آل برای نقش “کیسه‌های پول” مناسب بودند و هر ماه برای تهیه “محصولات” پول اختصاص می دادند (صحبت از سازش و افترا است).
این دیپلما بلندپایه روسیه می‌نویسد: در نتیجه اقدامات هدفمند توطئه گران، ترزا می با طرح بریگزیت خود در پارلمان و در مذاکرات با کشورهای اتحادیه اروپا شکست می‌خورد. نیروهایی که او را سرنگون کردند رضایت خود را از نتایج اجلاس سران اتحادیه اروپا و بریتانیا در سالزبورگ پنهان نمی کنند و آن را “شکست ماه مه” می‌نامند. او با بوریس جانسون مصمم جایگزین می‌شود، که آنچه را که آغاز کرده بود، به روشی که تشکیلات قدرت می‌خواست، تکمیل می‌کند: بوریس جانسون بلافاصله پس از تصدی کرسی نخست‌وزیر، باید تمام محافظه‌کاران پارلمان را گرد هم بیاورد و از “خروج پاک از اتحادیه اروپا” حمایت کند.
زاخاروا نوشت: در حقیقت، در نامه‌های اخیر دیگر در مورد عروسک جدیدی برای جایگزینی جانسون صحبت می‌شود: من هیچ دلیلی نمی بینم که چرا نخست وزیر جانسون سرپا بماند، اگرچه او تا حدی کنترل عقل و اراده خود را از دست داده است که این شاید مسیری به سوی بهترین باشد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: ضمنا در خصوص بخش دوم بحثی ندارم.
این دیپلمات می‌افزاید: وزیر خزانه داری ریشی سوناک و خدای من، وزیر امور خارجه لیز تراس برای پست رئیس جدید دولت در نظر گرفته شده‌اند: لیز تراس، وزیر امور خارجه، با حمایت دیوید فراست، وزیر امور بریگزیت، جرات انجام توافق بریگزیت را دارد.
زاخاروا نوشت: اکنون روشن است که چرا فقط دانش او (لیز تراس) می تواند جای خود را به کنترل پذیری او بدهد. ظاهراً لیز در دهه ۹۰ مورد توجه قرار گرفت و در طول زندگی خود هدایت می‌شود و دیدگاه‌ها و لفاظی‌های خود را در صورت لزوم و برخلاف اصول گفته شده قبلی تغییر می دهد. دیگر سؤالی وجود ندارد که چرا او چیزی را می گوید که اصلاً نمی فهمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا